تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:

وضعیت بیمه تامین اجتماعی هنرمندان مشخص شد

پوراحمدی از معرفی بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در سال ۱۴۰۰ به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۲۵

به نقل از ایسنا، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر می‌گوید:«در حال حاضر قریب به ۴۴ هزار نفر از فعالان فرهنگی و هنری کشور از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر برخوردار هستند. بیش از ۶۰ درصد حق بیمه سالانه اعضا (معادل ۱۲۰میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰) از سوی صندوق و به نمایندگی از دولت پرداخت می شود.»

پوراحمدی ادامه می‌دهد:«بیمه‌شدگان می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان به تعداد افراد تحت تکفل از تمامی امکانات مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور و نیز امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرار داد این سازمان استفاده کنند.»

او با اشاره به افزایش نرخ حق بیمه ماهیانه تأمین اجتماعی و سرانه درمان در سال جاری اضافه می‌کند:«این افزایش مبلغ هرساله از سوی سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌شود و صندوق در محاسبه و افزایش نرخ حق بیمه هیچگونه دخالتی ندارد. با توجه به افزایش مزد مبنا و به تبع آن حق بیمه صاحبان و حرف مشاغل آزاد در سال جاری، مبلغ پرداختی حق بیمه سهم اعضا و حق بیمه پرداختی از سوی صندوق نیز افزایش یافته است. به‌طوری که سهم پرداختی صندوق برای هر بیمه شده از مبلغ ۲۷۰ هزارتومان به ۴۲۵ هزارتومان افزایش یافته است و رقم قابل توجهی از بودجه دریافتی صندوق به یارانه بیمه تأمین اجتماعی اعضا اختصاص می‌یابد.»

پوراحمدی می‌گوید:«اعضای صندوق اعتباری از کمک ویژه صندوق معادل ۱۰ درصد از نرخ های ۱۸، ۱۴ و ۱۲ درصد ویژه صاحبان حرف و مشاغل آزاد در هرسال، بابت حق بیمه ماهانه خود برخوردار می‌شوند و بیمه شده براساس طرح انتخابی ۲ یا ۴ یا ۸ درصد را پرداخت می‌نماید. براین اساس در سال ۱۴۰۱ مبلغ ماهیانه حق بیمه تامین اجتماعی(سهم فرد) در نرخ ۱۲ درصد، ۸۶ هزار و ۳۸۱ تومان، ۱۴ درصد ۱۷۲هزار و ۷۶۳ تومان و ۱۸ درصد ۳۴۵ هزار و ۵۲۶ تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی بدون در نظر گرفتن سرانه درمان تعیین شده است.»

پوراحمدی شرط برخورداری از مزایای بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان را عضویت در صندوق اعتباری هنر بیمه عنوان کرده و اضافه می‌کند:«براساس ضوابط سازمان تأمین اجتماعی، سن متقاضی باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال باشد. درصورتی‌که سن متقاضی بیش از ۵۰ سال باشد به ازای هر سال مازاد حداکثر سن، دارابودن ۱ سال سابقه بیمه‌پردازی ضروری است. همچنین متقاضیانی که حداقل ده سال سابقه پرداخت حق بیمه را دارند از اعمال شرط سنی معاف می‌شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز