تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

برگزاری جلسه کمیته تخصصی حفاظت از زیرساخت های پدافند غیر عامل استان فارس

سالن ورزشی ۶۰۰۰ نفری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و جایگاه سوخت در بولوار حسینی الهاشمی با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان فارس و سایر مدیران و کارشناسان عضو کمیته تخصصی حفاظت از زیرساخت های پدافند غیر عامل استان فارس مورد بازدید قرار گرفت.
کد خبر: ۴۱۲۴۸

برگزاری جلسه کمیته تخصصی حفاظت از زیرساخت های پدافند غیر عامل استان فارس

محمد جباریان در حاشیه بازدید میدانی از محل اجرای سالن ورزشی 6000 نفری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و جایگاه عرضه سوخت در کمربندی جنوبی شیراز ( حسینی الهاشمی ) به بیان توضیحاتی در خصوص تأکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت پدافند غیرعامل و استاندارد سازی زیر ساخت ها در حوزه های مختلف بویژه در حوزه کالبدی و اهمیت آنها از منظر پدافندغیرعامل پرداخت.

وی گفت : ما باید با برنامه ریزی در راستای سند چشم انداز ، ماموریت های پدافند غیرعامل و با محوریت قرار دادن موضوع به سمت و سویی حرکت کنیم که خلأیی برای نفوذ عوامل تهدید باز نباشد تا بتوانند ضربات جبران ناپذیری را به صنایع و زیرساخت های ما وارد کنند. 
مدیرکل پدافند غیرعامل استان فارس افزود: به منظور صیانت و حفاظت از زیر ساخت های دارای رده حفاظتی در استان، بویژه حوزه های خدماتی و عمومی که به طور مستقیم با جان افراد و استمرار خدمات در جامعه مرتبط می باشد و بیش از هر موضوعی تحت تاثیر تهدیدات خصمانه قرار می گیرد نیاز به برنامه ریزی های مدون و ایجاد هماهنگی های لازم بین سازمان های مختلف در سطح استان است تا ضمن مقابله با این تهدیدات و تحرکات دشمن بتوانیم در سایه ی امنیت و اقتدار سرافرازانه زندگی کنیم.
جباریان ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در استان ، شناسایی مراکز حیاتی ، حساس و مهم را از ضروریات برشمرد و به تبیین وتشریح درخصوص مجموعه قوانین مصوب و ابلاغی در ارتباط با پدافند غیر عامل شامل ( سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری – قوانین و احکام دائمی ) پرداخت و پیگیری این قوانین را در دستگاه های اجرایی ذیربط از طریق اعضاء و دستگاه های اجرایی استان خواستار شد.
در ادامه عبدالله رفیعی پورمدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری فارس، یادآور شد : با توجه به موقعیت راهبردی استان پهناور فارس در پهنه جنوبی کشور و برخورداری از زیرساخت‌های متعدد در زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری، این استان را با آسیب پذیری بالایی در برابر تهدیدهای نظامی و غیرنظامی مواجه نموده است. 
رفیعی پور گفت : بنابراین آموزش و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل، می‌تواند گامی موثردر راستای حفظ حاکمیت ملی سرزمینی، کاهش آسیب پذیری، افزایش بازدارندگی و تسهیل مدیریت در زمان بحران تلقی گردد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز