تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

هشدار وزیر نفت درباره نزدیک شدن مصرف روزانه بنزین به ظرفیت پالایش کشور

وزیر نفت درباره نزدیکی مقدار مصرف بنزین و نفت‌گاز به ظرفیت پالایشی کشور هشدار داد و تأکید کرد که ضرورت سرمایه‌گذاری در این صنعت روزبه‌روز آشکارتر می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۷۷

هشدار وزیر نفت درباره نزدیک شدن مصرف روزانه بنزین به ظرفیت پالایش کشور

جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و شهرداری تهران گفت: خدا را شاکریم در همین مدت کوتاهی که از عمر دوره جدید شهرداری تهران می‌گذرد تحولات بسیار خوبی در سطح شهر تهران رقم خورده و تفکر مطلوبی بر این مدیریت حاکم شده است.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت شهرداری تهران به‌ویژه در حوزه بهینه‌سازی و مصرف سوخت، ادامه داد: امروز ظرفیت پالایشی کشور در زمینه تولید بنزین و نفت‌گاز در حال نزدیک شدن به مقدار مصرف در کشور است که یکی از وظایف وزارت نفت بحث تولید نفت، گاز و دیگر فرآورده‌های نفتی است تا امنیت انرژی کشور تأمین شود.

وزیر نفت با بیان اینکه ضرورت سرمایه‌گذاری در این صنعت روزبه‌روز آشکارتر می‌شود و اگر اتفاق نیفتد تولید در صنعت نفت دچار مشکل می‌شود، تصریح کرد: پارسال در فصل سرد حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز گاز شیرین در شبکه داشتیم و روزانه حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب هم کسری گاز داشتیم، به همین دلیل مجبور شدیم گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها را محدود کنیم تا جوابگوی تأمین گاز بخش خانگی و تجاری باشیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز