تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

ویژه‌برنامه‌های صداوسیما در شب‌های قدر اعلام شد

ویژه برنامه‌های شب های قدر شبکه‌های سیما با معرفی سخنرانان و مناجات خوانان اعلام شد.
کد خبر: ۴۱۲۹۵

ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر اعلام شدطبق اعلام دبیرخانه شوراى معارف سیما، ویژه برنامه‌های شب های قدر شبکه‌های سیما با معرفی سخنرانان و مناجات خوانان اعلام شد.

اعلام ویژه برنامه احیای شب‌های قدر شبکه‌های سیما

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق روال هر ساله و به مناسبت فرا رسیدن لیالی پر فیض قدر، شبکه‌های سیما مراسم احیا در اماکن مقدس را در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست سوم (چهارشنبه ۳۱ فروردین، جمعه ۲ اردیبهشت و یک شنبه ۴ اردیبهشت) پوشش می‌دهند.

شبکه یک سیما ـ حرم مطهر امام رضا (ع)، رواق امام خمینی (ره) ـ ساعت ۲۳:۱۵

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی آیت الله علم الهدی و مداحی و قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حاج محمود کریمی پخش می‌شود.

در شب بیست و یکم سخنران مراسم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خواهد بود و حاج علی برادران و حاج احمد واعظی به قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی می پردازند و در شب بیست و سوم نیز حجت الاسلام والمسلمین عالی سخنرانی و حجت الاسلام والمسلمین شجاع قرائت دعای جوشن و علی ملائکه مداحی خواهند کرد.

شبکه دو سیما ـ شهر قم حرم حضرت معصومه (س) ـ ساعت ۲۳

در مراسم نخستین شب قدر شبکه دو سیما، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و سیدعلی حسینی نژاد دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کند.

مراسم شب بیست و یکم نیز با سخنرانی آیت الله سعیدی و دعاخوانی حاج عباس حیدرزاده و در شب بیست و سوم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری و قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حاج مهدی سلحشور پخش می‌شود.

شبکه سه سیما ـ حسینیه همدانی ها ـ ساعت ۲۳

مراسم احیاء لیالی قدر از شبکه سه سیما با قرائت دعای جوشن کبیر از امام زاده قاضی الصابر (ع) با نوای حاج میثم مطیعی ساعت ۲۳ شروع می شود و در ادامه از ساعت ۱ بامداد سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان پخش می‌شود.

شبکه چهار سیما ـ مصلی حضرت امام خمینی (ره) ـ ساعت ۲۲:۳۰

قرائت دعای جوشن کبیر در شب های قدر با نوای محمدحسین سعیدیان، مهدی قربانعلی و علیرضا سبحانی پخش می شود و همچنین مرثیه خوانی در شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم به ترتیب با نوای حاج احمد واعظی، حاج مهدی سماواتی و حاج حمید رمضان پور روی آنتن می رود. همچنین حجج الاسلام والمسلمین عالی، رییسی و حاج ابوالقاسم در شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

شبکه پنج سیما ـ حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ـ ساعت ۲۲

نخستین شب قدر با قرائت دعا توسط حاج حسن شالبافان و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی از این شبکه پخش می‌شود.

مراسم شب بیست و یکم نیز با قرائت دعای جوشن محمدرضا غلامرضازاده و حاج احمد زین العابدین فرد و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحمید میرباقری و در شب بیست و سوم با قرائت جوشن کبیر با نوای حمید رمضان پور و امیر نعیمی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی پخش می‌شود.

 شبکه قرآن و معارف سیما ـ حسینیه آیت الله حق شناس (ره) و امامزاده صالح (ع) ـ ساعت ۲۳

شبکه قرآن مراسم نخستین شب از لیالی قدر را از حسینیه آیت الله حق شناس (رحمت الله علیه) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری و قرائت دعای جوشن با نوای حاج مهدی سماواتی به روی آنتن می فرستد.

دوربین های این شبکه از امامزاده صالح (ع) در شب های بیست و یکم و بیست و سوم این مراسم را پوشش می دهند. حجت الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی در این شب به ایراد سخنرانی می پردازد. همچنین دعاخوانی حجت الاسلام سیدمحمدجواد درچه ای و مجتبی محمدبیگی و مرثیه خوانی محمدحسین پویانفر در شب های بیست و یکم و بیست و سوم روی آنتن می‌رود.

شبکه افق ـ مسجد مقدس جمکران ـ ساعت ۲۲:۳۰

مراسم احیا شب نوزدهم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری و دعا و مرثیه خوانی حاج عباس حیدرزاده روی آنتن می‌رود.

در شب بیست و یکم قرائت دعای جوشن کبیر حاج حسن شالبافان و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری پخش می شود. در شب بیست و سوم نیز حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی سخنران مراسم خواهد بود و قرائت دعا و مرثیه خوانی با نوای سیدعلی حسین نژاد انجام خواهد شد.

شبکه آموزش سیما ـ حرم مطهر امام خمینی (ره) ـ ساعت ۲۲:۳۰

مراسم احیای شب نوزدهم با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حاج حمید رمضان پور و مداحی سیدعلی محمد سادات رضوی، شب بیست و یکم حاج احمد خلف زاده و مرثیه خوانی حاج احمد شربیانی و در شب بیست و سوم حاج اسدالله عرب سرخی و مرثیه خوانی حاج مهدی منصوری روی آنتن می رود.

در ادامه با احیا و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم هاشمیان در لیالی قدر پخش می‌شود.

شبکه جام جم ـ حرم مطهر امام رضا (ع)

در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان دعای جوشن کبیر با نوای حاج محمود کریمی و سخنرانی آیت الله علم الهدی از ساعت 2 بامداد پخش می‌شود.

در شب بیست و یکم رمضان مراسم سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و دعاخوانی حاج علی برادران و مرثیه خوانی حاج احمد واعظی و شب بیست و سوم نیز از ساعت ۲۱ قرائت دعا با نوای حجت الاسلام والمسلمین شجاع و مرثیه خوانی علی ملائکه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عالی به روی آنتن این شبکه می‌رود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز