تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

تازه‌ترین خبرها از دستگیری برادر نماینده بروجرد در مجلس

دادستان بروجرد جزئیاتی تازه از دستگیری برادر فاطمه مقصودی و رفتار این نماینده تشریح کرد.
کد خبر: ۴۱۳۱۰

تازه‌ترین خبرها از دستگیری برادر نماینده بروجرد در مجلسدستگیری حمیدرضا مقصودی برادر فاطمه مقصودی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی به‌جرم آنچه کلاهبرداری و فروش مال غیر عنوان شده است با رفتار عجیب این نماینده در زمان دستگیری برادرش همراه شد.

 به نقل از تسنیم، نماینده مردم بروجرد و پسرش در  تصاویری که منتشرشده با مأمورانی که برای دستگیری برادر او اقدام کرده‌اند درگیر می‌شوند و سعی می‌کنند با جنجال و سروصدا مانع دستگیری برادر وی که محکوم به کلاهبرداری شده است، بشوند.

این رفتار نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس با انتقاد گسترده مردم در فضای مجازی همراه شده است که؛ چرا یک نماینده که خود باید به قانون تمکین کند، این‌چنین مانع اجرای قانون می‌شود؟

اظهارات نماینده

نماینده بروجرد سه روز بعد از این ماجرا در اظهارنظری بیان کرده است که چند نفر با هویت‌های نامشخص شبانه در پمپ‌بنزین برادرش را دستگیر کرده‌اند و این افراد قبل از اینکه اقدامی کنند، ابتدا به وی و برادرش هجوم آورده، آن‌ها را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و چادر از سرش کشیده‌اند!

همچنین این نماینده بروجرد ادعا کرده است این اتفاق از قبل برنامه‌ریزی و تعیین‌شده بوده است تا وی را تخریب کنند. مقصودی گفته است این مسئله را از مراجع قانونی پیگیری می‌کند، زیرا این مسئله از قبل پیش‌بینی شده بوده است و شخصی که از این اتفاق فیلمبرداری می‌کند آن را با فیلم‌های دیگر مونتاژ و پخش کرده تا وجهه یک نماینده مجلس را تخریب کند.

اما دادستان بروجرد به خبرگزاری تسنیم گفت: سخنان او در حالی مطرح می‌شود که وی به‌جای عذرخواهی از افکار عمومی و مراجع قانونی فرار رو به جلو را در پیش گرفته است.

شرح دستگیری برادر نماینده

سجاد بیرانوند اظهار داشت: حمیدرضا مقصودی، برادر نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی به‌اتهام فروش مال غیر به پنج سال حبس قطعی محکوم شده است و شاکی خصوصی دارد.

وی افزود: حکم جلب برادر نماینده مردم بروجرد و اشترینان بهمن‌ماه سال گذشته صادر شد و در اختیار ضابطین قرار گرفت، ولی فرد محکوم پس از اطلاع از صدور برگ جلب متواری شد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد عنوان کرد: چندین بار جهت جلب به درب منزل برادر نماینده بروجرد و اشترینان مراجعه شده است که خود را معرفی نکرد و برگ جلب وی در اختیار ضابطین قرار گرفت.

حمله پسر نماینده به مأموران

او ادامه داد: اطلاعاتی مبنی بر اینکه محکوم در شامگاه 1401/1/27 در خودروی نماینده مجلس حضور دارد و در یکی از پمپ‌بنزین‌های شهر در حال سوختگیری است به ما واصل شد، لذا بلافاصله سه نفر از مأمورین واحد جلب دادسرای بروجرد با خودروی سازمانی دادسرا در محل حاضر می‌شوند و پس‌از معرفی خود از محکوم می‌خواهند که جهت اجرای محکومیت همراه آن‌ها به کلانتری برود.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد با بیان اینکه مأموران واحد جلب به‌محض رؤیت متهم خود را معرفی و سپس اقدام به جلب او می‌کنند، تصریح کرد: خانم مقصودی به‌همراه پسرش حین اجرای مأموریت اقدام به درگیری با مأموران می‌کنند و حتی پسر او نیز با باتوم به مأموران حمله می‌کند!

نشر اکاذیب توسط نماینده بروجرد

بیرانوند گفت: محکوم در مقابل ارائه حکم جلب مأموران مقاومت شدید می‌کند و با آنان درگیر می‌شود که خانم مقصودی و پسرش همان‌طور که در فیلم‌های ضبط ‌شده مشخص است سعی در رهایی  محکوم از دست مأموران می‌کنند که موفق نمی‌شوند و فرد محکوم در هر حال به کلانتری دلالت داده می‌شود.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد با ابراز اینکه محکوم جهت اجرای محکومیت تحویل زندان این شهرستان شده است، اظهار داشت: تصاویری از دستگیری برادر نماینده بروجرد بعد از چند روز در فضای مجازی منتشر می‌شود که فرد نماینده برای فرار از پاسخ‌گویی به افکار عمومی اقدام به نشر اکاذیب کرده است.

وی ضمن تکذیب سخنان نماینده بروجرد و اشترینان افزود: او در توضیح کلیپ منتشرشده گفته است که افرادی که برادرش را دستگیر کرده‌اند، مأمورین انتظامی نبوده‌اند در صورتی که اظهارات وی کاملاً کذب است.

ارسال تخلف نماینده به شورای نگهبان

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد عنوان کرد: مأموران کلانتری محل پس‌از چند دقیقه و ادامه تمرد فرد محکوم با لباس نظامی در محل حاضر می‌شوند که باز فرد محکوم و شخص نماینده تمکین به قانون نداشتند و به اعمال خلاف قانون خود ادامه دادند.

وی خاطرنشان کرد: دادستانی قطعاً علیه شخص نماینده مجلس و فرزندش به‌اتهام تلاش برای خلاصی محکوم از مجازات اعلام جرم می‌کند.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد با ابراز اینکه "نماینده این شهرستان پس‌از دستگیری حمیدرضا مقصودی بلافاصله با من تماس گرفت"، تصریح کرد: فاطمه مقصودی تقاضای آزادی برادرش را داشت که به وی گفته شد چون برادرش حکم جلب را دارد باید به زندان معرفی شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه نماینده بروجرد و اشترینان طی تماس‌های مکرری با مقامات قصد آزادی برادرش را داشت اما جواب منفی می‌گرفت، ادامه داد: وی را برای تفهیم بیشتر همان فردای روز جلب دعوت کردیم که به دادسرا بیاید و صبح یکشنبه پس‌از حضور در دفتر برای وی توضیح دادیم که چون جلب قطعی است نمی‌توانیم متهم را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان قصد سیاه‌نمایی داشته است که کارش جرم بوده که در فیلم‌های پخش‌شده نیز کاملاً مشخص است که وی برادر خود را فراری می‌دهد، ادامه داد: اعلام جرم علیه این نماینده کرده‌ایم، همچنین صورت‌جلسه تخلف وی را نیز برای شورای نگهبان ارسال کرده‌ایم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز