تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

تاکید استاندار فارس بر طرح هادی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی

استاندار فارس با اشاره به اهمیت خدمت کردن در بنیاد مسکن به‌عنوان نهاد مورد توجه حضرت امام(ره) گفت: متناسب با امکانات موجود تاکنون سرعت انجام کارها خوب بوده است، اما از امروز به بعد با پای کار آمدن همه نهادهای مربوط و خیریه‌ها اجرای طرح هادی و مقام‌سازی واحدهای مسکونی آسیب‌پذیر باید با سرعت بیشتری انجام شده و تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.
کد خبر: ۴۱۳۱۶

تاکید استاندار فارس بر طرح هادی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی

دکتر محمدهادی ایمانیه امروز در جمع مدیران بنیاد مسکن، اظهار داشت: شما به قشری از مردم خدمت می‌کنید که مورد نظر حضرت امام(ره) بوده‌اند و افتتاح حساب ۱۰۰ امام(ره) جزء اولین برنامه‌های وی پس از انقلاب بود که نشان از عمق نگاه ایشان به محرومان، مسکن محرومان به‌ویژه روستاییان دارد.
وی خطاب به مسئولان بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه در راستای رفع مشکلات محرومان با تمام توان در کنار شما خواهیم بود، افزود: تاکنون سرعت انجام کار متناسب با امکانات بوده است؛ اما ازین پس تمام نهادهای مرتبط و خیریه‌ها نیز پای کار خواهند آمد و لذا توقع داریم کار با سرعت بیشتری انجام شود تا در پایان ۱۴۰۲ هم بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌های آسیب‌پذیر در مقابل زلزله و هم طرح هادی روستایی تمام شود.
نماینده عالی دولت در فارس بحث جهش ملی مسکن و افزایش سهمیه روستاها در این نهضت را مهم دانست و افزود: باید تلاش شود سهمیه بیشتری از نهضت ملی مسکن به‌عنوان یک فرصت طلایی به روستاها اختصاص داده شود تا پایداری ماندن در روستاها را سبب شود.
دکتر ایمانیه، با بیان اینکه اگر کسی از حاشیه شهرها به روستاها مهاجرت کند باید مورد تشویق قرار گیرد، گفت: کمک به تهیه مسکن و اختصاص تسهیلات ویژه و مشوق‌هایی از این قبیل می‌تواند برای ماندگاری در روستاها و مهاجرت معکوس اثرگذار باشد.
او با تاکید بر اینکه روستایی به شرطی در روستا می‌ماند که اشتغالش تامین باشد، گفت: بحث داشتن امکاناتی چون اینترنت، جاده، راه، آب، برق و ... در روستاها گرچه ضروری است، اما آنچه موجب پایداری روستا می‌شود بحث اشتغال و مسکن است.
وی یادآور شد: ضروری است با توافق قرارگاه اشتغال، همزمان با ساخت مسکن در روستاها، موجبات اشتغال بیشتر نیز فراهم شود تا امیدوار باشیم که نه تنها روستاییان به شهرها مهاجرت نمی‌کنند بلکه شاهد مهاجرت معکوس نیز باشیم.
دکتر ایمانیه، در ادامه با اشاره به لزوم افزایش تبلیغات در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بنیاد مسکن، گفت: گرچه در مورد حساب ۱۰۰، عدد ۱.۲ میلیارد خوب است، اما در شان استان فارس نیست، چراکه ما ادعا داریم خیّر هستیم و آمار باید بیش از اینها باشد.
استاندار فارس ادامه داد: تبلیغات شما در این حوزه مشمول مرور زمان شده و باید گسترده‌تر تبلیغ کرده و در کنار حساب ۱۰۰ آثار و نتایج فعالیت‌های بنیاد نیز تبلیغ شود، در این راستا با کمک مجمع خیرین مسکن‌ساز و شهرساز می‌توانید کمک‌های بیشتری را جذب کنید.
وی با اشاره به اهمیت بحث گردشگری، اظهار کرد: قطعا گردشگری نیز می‌تواند در ایجاد شغل و ماندگاری در روستاها موثر باشد؛ لذا هرچه می‌توانید با همکاری معاونت گردشگری، روستاهای هدف گردشگری را در استان افزایش دهید.
وی در پایان گفت: تا پایان امسال با هماهنگی بهزیستی همه خانواده‌های دارای دو معلول باید صاحب خانه شوند و کار نباید روی زمین بماند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز