تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
سازمان هواشناسی اعلام کرد:

۱۳ استان درگیر بارش باران و وقوع رعد و برق خواهند شد

سازمان هواشناسی از احتمال خسارت به تاسیسات دریایی با افزایش طول موج در دریای کاسپین خبر داد.
کد خبر: ۴۱۳۱۹

۱۳ استان درگیر بارش باران و وقوع رعد و برق خواهند شد

سازمان هواشناسی از بارش باران و رعد و برق در ۱۳ استان و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی با افزایش طول موج دریای کاسپین خبر داد.

در مناطقی از شمال غرب، غرب، استان‌های قزوین و البرز بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آسمان ایران گفت: گیلان و غرب مازندران نیز امروز بعد از ظهر با بارش پراکنده و وزش باد همراه است. در دیگر مناطق کشور جوی آرام با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در آذربایجان شرقی و اردبیل و استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، قم، ایلام، جنوب غرب کشور و استان‌های اصفهان و شمال استان فارس (فردا) پنجشنبه گاهی بارش باران و رعد و برق روی می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر این مناطق با بارش باران و کاهش نسبی دما در گیلان، مازندران و گلستان همراه است.

رفیعی افزود: در روز جمعه ادامه بارش‌ها را در شرق سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، شمال اصفهان و ارتفاعات استان‌های یزد و کرمان خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز و فردا استان‌هایی که در نوار غربی کشور قراردارند، غبار آلود خواهد بود.

وی افزود: آب‌های دریای خزر از فردا مواج و متلاطم می‌شود که این افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی به یک و نیم متر نیز خواهد رسید، فعالان دریایی در این مناطق توجه داشته باشند که احتمال آسیب به قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک و احتمال خسارت به تور‌های صیادی و تاسیسات دریایی وجود دارد.

رفیعی گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و حداکثر دما در تهران ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسیدکه در مقایسه با دیروز پنج درجه افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : هواشناسی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز