تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
شعار هفته سلامت امسال:

سلامت ما، سلامت سیاره ما

سرپرست دفتر آموزش بهداشت و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: هر چه کشوری بیشتر برای آموزش و سلامت مردمش سرمایه گذاری کند، با چالش‌های کمتری مواجه می‌شود و هزینه‌های درمان کمتری پرداخت خواهد کرد.
کد خبر: ۴۱۳۲۹

 

به نقل از ایسنا، رشید رضایی، متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص اهمیت آموزش و مهارت‌های انسانی، می‌گوید: در دنیای دیجیتال امروز که انتقال و تبادل اطلاعات به‌سرعت انجام می‌شود، مردم باید سواد اطلاعات و رسانه‌ای بالاتری داشته باشند تا بتوانند اطلاعات درست و معتبر را از غیر معتبر و جعلی تشخیص دهند و گرفتار اقیانوس شایعات نشوند.

شایعاتی که «جان» می‌گیرند

او با اشاره به این‌که در دوران کرونا شایعاتی در مورد واکسیناسیون در کشورهای مختلف پخش می‌شد و آن محتواها به سرعت ترجمه و در کشور ما نیز منتشر می‌شد، ادامه می‌دهد:«این امر موجب شد برخی افراد برای دریافت واکسن که امری مفید است، دچار تردید و تاخیر شدند و چه بسا در همان فاصله‌ای که تردید داشتند، به کرونا هم مبتلا شدند و گروهی نیز  متاسفانه جان خود را از دست بدهند. این‌جاست که می‌گویند شایعات جان می‌گیرند.»
 وزارت بهداشت شایعات سلامت را مدیریت کند

او اضافه می‌کند:«خوب است مردم بتوانند اطلاعات درست را پیدا کرده و به اطلاعات معتبرتری دسترسی داشته باشند. هم‌چنین بهتر آن است سخنگو و متخصصانی که در تریبون‌های رسمی سخن می‌گویند کسانی نباشند که اطلاعات متناقض یا نیمه تایید شده را به مردم می‌دهند، آن‌ها باید خبرهایی را به مردم انتقال دهند که پشتوانه و تایید علمی دارد.»
دولت‌ها برای سواد سلامت مردم هزینه کنند

رضایی با بیان این‌که دولت‌ها برای افزایش دانش و سواد سلامت مردم کشور باید هزینه کنند، می‌گوید:«وقتی مردم یک جامعه دارای سواد سلامت و روحیه مشارکتی در سلامت باشند، تمایل بیشتری برای همکاری در حوزه سلامت دارند و خودشان می‌توانند راه‌حل‌های خوبی ارائه دهند و حتی آن‌ها را اجرا کنند بدون این‌که نیاز باشد کسی از بیرون به آن‌ها راهکار دهد یا به انجام کاری مجبورشان کند. همانطور که گاهی اوقات راه حل‌های خوبی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی پیدا می‌شود، به همان شکل گاهی  از دل جامعه و زبان مردم راهکاریی پیدا می‌شود که بی‌نظیر و فوق‌العاده است.

سلامت ما، سلامت سیاره ما؛ شعار هفته سلامت امسال

سرپرست دفتر آموزش بهداشت و ارتقا سلامت وزارت بهداشت با اشاره به این‌که یکی از برنامه‌های امسال وزارت بهداشت، ائتلافی منسجم‌تر برای پرداختن به موضوعات آموزش و ارتقا سلامت کشور است، ادامه می‌دهد:«همه سازمان‎ها برنامه هایی دارند و هدف امسال(در هفته سلامت) یافتن راهی برای  بهتر شدن است. تصمیم داریم هفته سلامت ۱۴۰۱ فقط به بحث و نشست صرف نشود بلکه کار عملی و اجرایی مفیدتری نیز انجام شود.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز