تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

تحریم نفتی روسیه قیمت نفت را به ۱۸۵ دلار می‌رساند

بانک جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرد که اگر اتحادیه اروپا نفت روسیه را تحریم کند، به‌احتمال زیاد قیمت نفت خام برنت به ۱۸۵ دلار برای هر بشکه می‌رسد.
کد خبر: ۴۱۳۴۴

تحریم نفتی روسیه قیمت نفت را به ۱۸۵ دلار می‌رساند

بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان هشدار داد اگر اتحادیه اروپا به‌سرعت واردات نفت از روسیه را ممنوع کند، احتمال می‌رود قیمت به رکورد ۱۸۵ دلار برای هر بشکه برسد.

اتحادیه اروپا مذاکره درباره تحریم احتمالی نفت روسیه را آغاز کرده است، اما اعضای این اتحادیه هنوز هم درباره ممنوعیت واردات انرژی از مسکو اختلاف دارند.

آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا همچنان با تحریم فوری نفت روسیه مخالف است. به اعتقاد برلین، این اقدام، آلمان و اروپا را وارد رکود عمیقی خواهد کرد. آلمان، مجارستان، اتریش و برخی دیگر از اعضای اتحادیه اروپا همچنان مخالف تحریم فوری نفت روسیه هستند، در حالی که آلمان اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد می‌تواند تا پایان امسال به وابستگی خود به نفت روسیه پایان ‌دهد.

به اعتقاد ناتاشا کانوا، رئیس بخش راهبرد کالای بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان، اگر اتحادیه اروپا در ششمین بسته تحریمی خود علیه روسیه، نفت این کشور را به‌طور کامل تحریم کند، احتمال دارد قیمت نفت خام برنت ۶۵ درصد افزایش ‌یابد و به ۱۸۵ دلار برای هر بشکه برسد.

وی گفت: تحریم فوری نفت روسیه بیش ‌از ۴ میلیون بشکه در روز از عرضه نفت این کشور را از بازار خارج می‌کند و چین و هند نمی‌توانند به این زودی‌ها این مقدار نفت را دریافت کنند.

کانوا تصریح کرد: اگر اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را مانند آنچه درباره زغال‌سنگ انجام داد، به‌تدریج و طی چند ماه کاهش دهد، تأثیر چندانی بر قیمت نفت نخواهد داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز