تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت کمیسیون آموزش برای ارتقای دانشگاه‌های آبادان

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر استفاده از ظرفیت‌های این کمیسیون برای ارتقای دانشگاه‌های این شهر در همه سطوح تاکید کرد.
کد خبر: ۴۱۳۵۴

استفاده از ظرفیت کمیسیون آموزش برای ارتقای دانشگاه‌های آبادان| عملرد موفق دانشگاه آزاد آبادان

سیدمحمد مولوی در گفتگو با پایگاه خبری معاصر اظهار کرد: از ظرفیت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای ارتقای سطح آموزشی، علمی و پژوهشی همه مراکز علمی آبادان استفاده خواهم کرد.
وی افزود: دانشگاه‌های آبادان نه فقط در موضوع ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی در سطح استان بلکه به عنوان واحد پیشرو در همه شاخص‌ها باید معرفی شوند.
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به دانشگاه آزاد آبادان، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان همچون سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پس از دو سال فعالیت از طریق سامانه‌های مجازی پذیرای حضور محیطی دانشگاهیان شد و نشاط دانشجویی و فعالیت‌های علمی پژوهشی در آن رونق گرفت.
مولوی ادامه داد: طی دو سال اخیر علیرغم مشکلات ناشی از پاندومی کرونا و فتور اقتصادی مربوط به تحریم‌ها در جامعه خوشبختانه این واحد با بهره‌مندی از اساتید مجرب و نیروی اداری، آموزشی و تلاشگر و همچنین برنامه‌ریزی مطلوب مدیریتی کارنامه بسیار موفقی از خود به جای گذشته به نحوی که در همه شاخص‌ها رشد قابل تحسین برانگیزی و قابل قبولی مشاهده می‌شود.
وی رشد جذب دانشجوی مقاطع مختلف در مجموع سال‌های 99 و 400 دانشگاه آزاد آبادان را نزدیک به 50 درصد عنوان کرد وگفت: از تعداد حداکثر 5 هزار و 200 دانشجو در سال 98 اکنون به 7 هزار و 640 دانشجو رسیده است و همچنین از زیاندهی 30 درصدی در سال 98 هم اکنون علاوه بر خروج از زیاندهی به تراز مثبت رسیده است.
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از موارد مهم تبدیل وضعیت نیروهای این دانشگاه است و مقرر شد همه نیروهای ساعتی و قراردادی این واحد که در مرحله نخست به تعداد 37 نفر تغییر وضعیت خواهند یافت انتظارات با همفکری و برنامه‌ریزی مطلوب شاهد موفقیت‌های بیشتر این واحد دانشگاهی شهر عزیزمان آبادان باشیم.
مولوی تاکید کرد: تلاش مدیریت دانشگاه، معاونان، مجموعه مدیریت و اساتید می‌توانند با توسعه فعالیت‌های نوآورانه و فن‌آورانه ایجاد ارتباط پویا و موثر با صنعت و گسترش فعالیت‌های دانش بنیان به عنوان شاخص‌های مهم در بین واحد دانشگاهی کشور نقشی پیشرو ایفا کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان در شاخص‌ اشاره شده در استان ستودنی است ولی این باور وجود دارد که از سطح استانی به سطح کشوری ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز