تهران ۲۷.۶۲° كمينه ۲۷.۶۲°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

خبر مهم اوپک درباره قیمت نفت

اوپک به کمیته راهبردی صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: افزایش قیمت نفت تاحد زیادی به علت جنگ اوکراین است و این گروه هیچ اقدامی برای عرضه بیشتر انجام نخواهد داد.
کد خبر: ۴۱۳۶۲

خبر مهم اوپک درباره قیمت نفت

اوپک به کمیته راهبردی صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، افزایش قیمت نفت تاحد زیادی به علت جنگ اوکراین است و این گروه هیچ اقدامی برای عرضه بیشتر انجام نخواهد داد.

در بیانیه‌ای خطاب به کمیته مالی صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، قیمت شاخص جهانی نفت خام برنت در سه ماه نخست امسال به طور متوسط به ۹۸ دلار در هر بشکه رسید که ۱۸ دلار از سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ بیشتر است.


در ادامه این بیانیه آمده است: «قیمت نفت به صورت ویژه در ماه مارس امسال رو به افزایش بوده که بیشتر به علت تشدید تنش‌های ژئوپلتیکی در اروپای شرقی و نگرانی در مورد کمبود عرضه نفت در بحبوحه آشفتگی‌های تجاری است.»


اوپک در برابر درخواست آمریکا و اتحادیه اروپا برای تولید نفت بیشتر با هدف کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده است؛ قیمت نفت ماه گذشته پس از تحریم نفتی روسیه از سوی آمریکا و اروپا به بالاترین رقم در ۱۴ سال گذشته برابر با ۱۳۹ دلار رسید.

اوپک پلاس شامل کشور‌های عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان نظیر روسیه است و از ماه می‌روزانه ۴۳۲ هزار بشکه نفت به تولید خود می‌افزاید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز