تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

شیر طلایی دوسالانه ونیز به هنرمند سیاهپوست انگلیسی رسید

کد خبر: ۴۱۳۸۲

به نقل هنرآنلاین:«خانم بویس نحستین‌بار در قالب یک کارگروهی در دوسالانه ونیز شرکت کرده بود و در اولین حضور انفرادی اثر «احساس کردن به شیوه او» را در قالب ترکیبی از ویدئو، کلاژ، موسیقی و تندیس ارائه داد.

در این اثر هنری زنان سیاهپوست هنر موسیقایی خود را با صدا و آواز به نمایش می‌گذارند و روایتی از احساس آزادی، قدرت و آسیب‌پذیری در پاویون انگلستان در دوسالانه ونیز به نمایش می‌گذارند.

هیات پنج نفری داوران دوسالانه ونیز ۲۰۲۲ هنر بویس را در پیش کشیدن پرسش‌های مهم درباره تمرین موسیقی در برابر موسیقی تنظیم‌شده ستودند. به گفته داوران، هنرمند انگلیسی با چیدمان خود روایتی دیگرگون از تاریخ در قالب صدا ارائه کرده و در تمرین و همکاری با دیگر زنان سیاهپوست داستان‌های مسکوت را برابر دیدگان مردم قرار داده است.

سونیا بویس پس از گرفتن تندیس شیر طلایی دوسالانه ونیز درباره اثر خود «احساس کردن به شیوه او» می‌گوید:«همکاری موسیقیدانان زن سیاهپوست در خلق اثر از این پرسش پدید آمد که احساس شما در مقام یک زن و یک سیاهپوست از آزادی چیست؟ اصلا چه تصویری و تصوری از آزادی دارید؟»‌

جکی دنک‌ورث، پاپی آجودا، سوفیا جرنبرگ، تانیتا تیکارام و ارولین والن (آهنگساز) همکاران بویس در خلق «احساس کردن به شیوه او» بودند که هر کدام جداگانه در جلسه‌های تمرینی آواز و موسیقی شرکت کردند و ترکیب صداهای آنها به شیوه‌ای نوآورانه در پاویون انگلستان در ونیز همراه چیدمان پخش شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز