تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۶.۷۹°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
پیشنهاد اورژانس کشور:

تبدیل ۱۱۵ به تک شماره امدادی کشور

هدف از تک شماره کردن تلفن‌های امدادی در کشور این است که مردم در زمان بحران به ساده‌ترین شرایط ممکن بتوانند با نیروهای امدادی تماس بگیرند.
کد خبر: ۴۱۴۲۳

 

به نقل از ایسنا، در صورت اجرای طرح تجمیع شماره‌های امدادی در کشور، اورژانس نیز در کنار آتش‌نشانی و هلال احمر یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی است که دستخوش برخی تغییرات می‌شود. 

خالدی سخنگوی اورژانس می‌گوید:«در حال حاضر اگر سانحه یا حادثه‌ای رخ دهد مردم باید تمام شماره تلفن‌های امدادی را حفظ باشند و با آن‌ها تماس بگیرند. در این شرایط مردم باید ۱۱۰، ۱۱۵،۱۲۵، ۱۴۱،۱۱۲ و.. را حفظ باشند و با آن‌ها تماس بگیرند و این‌ها فقط شماره تماس‌هایی است که به ذهن ما می‌رسد، در حالی‌که امدادخودرو، پزشکی قانونی و.. نیز از جمله دستگاه‌هایی هستند که مردم گاهی مجبور می‌شوند با آن‌ها تماس بگیرند.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان این‌که در این شرایط تمام شهروندان در سنین مختلف باید حضور ذهن زیادی برای به خاطرسپردن این شماره‌ها داشته باشند، ادامه می‌دهد:«نکته دیگر این است که در حال حاضر مردم باید نسبت به شرح وظایف دستگاه‌های امدادی و تفکیک حوزه میان آن‌ها اطلاع داشته باشند، موضوعی که به نظر نمی‌رسد تشخیص و تفکیک آن برای فردی که دچار بحران شده یا در موقعیت اضطراری قراردارد، آسان باشد. این هم یکی از معضلاتی است که در حال حاضر وجود دارد و در واقع نمی‌توان شرح وظایف یک سازمان را برای مردم به طور دقیقا شرح داد.»

او اضافه می‌کند:«توجه به تجربیات کشورهایی که سال‌ها در این خصوص فعالیت کردند نشان می‌دهد به‌جای تعدد شماره تماس دستگاه‌های امدادی باید یک شماره واحد اعلام کنیم. باید شماره‌ای را برای تماس واحد در نظر گرفت که بیش از همه در ذهن مردم حک شده باشد. من معتقدم آن شماره اورژانس ۱۱۵ است. جالب است بدانید که در کشورهای پیشرفته با شماره‌گیری شماره ۹۱۱ افراد پاسخگو پرستار یا پزشک هستند، این نشان می‌دهد که جان انسان بیشتر از هرچیزی اهمیت دارد و باید در درجه اول جان او را نجات داد.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز