تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نحوه برگزاری مناقصه برای بیمه خسارات مشترکان گاز و برق

معاون اول رئیس‌جمهوری، آیین‌نامه اجرایی مربوط به تعیین سقف و نحوه برگزاری مناقصه برای بیمه خسارت‌های مالی و جانی مشترکان گاز و برق را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۴۱۴۲۷

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نحوه برگزاری مناقصه برای بیمه خسارات مشترکان گاز و برق

هیئت وزیران در نشست روز یکشنبه (۲۸ فروردین‌ماه) و در اجرای حکم مندرج در جزء (۱) بند (هـ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درباره تعیین سقف و نحوه برگزاری مناقصه برای بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق، آیین‌نامه اجرایی مربوط را تصویب کرد.

به موجب آیین‌نامه یادشده، سقف مبلغ مناقصه، معادل سقف اعتبارهای مندرج در ردیف‌های مربوط در جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و شامل واحدهای مسکونی و تجاری در پایان سال ۱۴۰۰ با پوشش همه مشترکان جدید در قالب ۲۵ درصد افزایش یا کاهش حجم قرارداد امضا شده است.

تعهد خسارت‌های انسانی ناشی از آسیب‌ به واحدهای تجاری و مسکونی یکسان است و دیگر شرایط مربوط به تعهدهای بیمه‌گر و پرداخت خسارت، تابع قراردادهای امضاشده با بیمه‌گر و بیمه‌گذار است.

بیمه‌گذار موظف است گزارش عملکرد این آیین‌نامه از قبیل حق بیمه وصولی و خسارت‌های پرداختی را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند.

همچنین وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلف‌اند گزارش مبالغ پرداختی شرکت‌های بیمه‌ای از محل منابع این جزء را از شرکت‌های یادشده دریافت کنند و آن را به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، انرژی مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز