تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
استاندار فارس تاکید کرد:

سند تحول دولت مردمی حائز اهمیت است

دکتر ایمانیه محورهای سند تحول دولت مردمی را مورد توجه قرار داد و گفت: موارد محوری سند تحول به عنوان پایه و اساس برنامه ریزی و توسعه استان مد نظر قرار گیرد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سند تحول را به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ کند.
کد خبر: ۴۱۴۳۱

سند تحول دولت مردمی حائز اهمیت است

دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین گفت: فضیلت سومین شب قدر بیشتر از بقیه شب ها است؛ بنابراین رفع مشکلات کشور و استان را نیز در گام نخست از خداوند بخواهیم چراکه اراده الهی در کارها باعث پیشرفت خواهد شد.

استاندار فارس به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دستور داد تا سند تحول به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شود و در ادامه تشریح کرد: سند تحول دارای ۶ محور است که اولین آن عدالت محور بودن برنامه ها است؛ بنابراین در برنامه ریزی ها باید توسعه متوازن تمام نقاط استان مدنظر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه حق تمام شهرستان ها است که از توسعه بهره مند شوند، افزود: محور دوم دانش بنیان بودن برنامه ها است و باید پیگیری شود که باید در استان فارس این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دکتر ایمانیه سومین محور سند تحول را مردم پایه بودن برنامه ها اعلام کرد و گفت: امیرالمومنین(ع) در کلام خودشان می فرمایند که قشر وسیع جامعه باید مدنظر قرار بگیرند و قشر نخبه برای عموم مردم کار کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه خانواده مدار بودن یکی از مهم ترین محوریات سند تحول است، افزود: با توجه به برنامه صیانت از جامعه، اصل برنامه ها باید بر مبنای خانواده باشد.

رونق تولید ملی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی دو محور دیگر از سند تحول بود که نماینده عالی دولت در فارس به آن اشاره کرد و خطاب به اعضای شورا بیان داشت: موارد محوری سند تحول به عنوان پایه و اساس برنامه ریزی و توسعه استان مد نظر قرار گیرد.

در ادامه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، برنامه چهار ساله توسعه استان ۱۴۰۱ تا ۱۰۴ مطرح شد که دکتر ایمانیه در این زمینه گفت: برش سازمانی قانون بودجه طی یک ماه آینده به دستگاه های اجرایی تهیه و واگذار شود.

وی با تاکید براینکه فعالیت های یک ماه گذشته دستگاه‌های اجرایی استان رصد خواهد شد، گفت: ماده های قانونی سازمان ها مورد اطلاع رسانی قرار گیرد؛ چراکه باعث راهگشایی خواهد شد.
استاندار فارس تصریح کرد: کارگاه افزایش بهره وری برای کارشناس های سازمان ها برگزار شود تا شاهد رشد راندمان فعالیت ها باشیم.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه برخی از فعالیت های برعهده سازمان مدیریت به دستگاه های مرتبط واگذاری شود، گفت: ورود سازمان مدیریت استان به برخی از کار ها تلف کردن وقت است؛ بنابراین پس از تفویض اختیارات، رصد جدی صورت بگیرد.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اهمیت رسانه در تحقق و اطلاع رسانی برنامه ریزی های کلان، گفت: برنامه های توسعه استان با همکاری صدا و سیما پیوست رسانه ای و همچنین با همکاری دانشگاه ها پیوست علمی دانش بنیان داشته باشد.

دکتر ایمانیه در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: اولویت با طرح هایی باشد که اعتبار آن با ۲۰ درصد آورده دولت، ۸۰ درصد توسط بخش خصوصی تامین شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز