تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۶.۷۹°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
مرور معاصر بر مطبوعات بریتانیا:

اعتراض به ساعت کار کارگران/احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام نخست‌وزیری

خبرنگار معاصر نگاهی داشته به مهمترین خبرهای روز بریتانیا که در ادامه مطلب می‌خوانید.
کد خبر: ۴۱۴۳۴

اعتراض به ساعت کار کارگران/احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام نخست‌وزیری

خبرنگار معاصر نگاهی داشته به مهمترین خبرهای روز بریتانیا که از جمله این خبرها می‌توان به اعتراضات حزب کارگر به ساعت کار و گمانه‌زنی‌ها در خصوص انتخابات زودهنگام نخست‌وزیری اشاره کرد.

کار منعطف  جزو حقوق کارگران است

با کمتر شدن همه‌گیری  کووید-19 و بازگشت کارگران به محل کار خود به صورت حضوری، این سوال پیش می‌آید که حقوق کار کارگران و کارمندان پس از حدود 3 سال دوری از محیط‌های کاری در بریتانیا و به خصوص برای کارگران چگونه خواهد بود و آیا نباید در ساعات حضورشان در محل کار تغییراتی به وجود بیاید؟

این درحالی است که جهان در رابطه با کار و شغل افراد و نحوه کار به‌سرعت در حال تغییر است و در همین راستا به سمت تغییر ساعات کاری یا حداقل آنچه ما «انعطاف در ساعات کاری» می‌نامیم می‌رود، ولی در برخی از بخش‌های بریتانیا این تغییرات در میان کار کارگران  دیده نمی‌شود. طبق گفته کارشناسان انعطاف در ساعات کاری باعث بالا رفتن راندمان کاری شده و همچنین برابری بین کارگران و کارمندان را ارتقا می‌دهد. حزب کارگر انگلستان از دولت می‌خواهد ساعات کار را به عقب و مانند قبل از همه‌گیری کرونا باز نگرداند.

خواسته حزب کارگر از دولت این است که همگام با اقشار کارگران بشود و از کارگران برای داشتن حق کار انعطاف پذیر و مناسب حمایت کند.

استراتژیست های محافظه کار به عنوان بخشی از تلاش ها برای نجات نخست وزیری بوریس جانسون، به گزینه برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام در سال 2023 نگاه می کنند.

منبع: حزب کار بریتانیا

احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام نخست‌وزیری

یک منبع ارشد حزب محافظه کار انگستان گفت که هنوز فرض بر این است که انتخابات بعدی طبق برنامه در سال 2024 برگزار شود.

اما در شرایطی که نخست‌وزیر تحت فشار شدید برای احزاب «خیابان داونینگ» (خیابانی در لندن که حدود ۲۰۰ سال اقامتگاه وزرای بلندپایه کابینه انگلیس بوده ‌است) قرارگرفته، حزب احتمال انتخابات زود هنگام را هم در نظر خواهد گرفت.

«سر لینتون کراسبی»، متحد مبارز استرالیایی، به حاضران گفت که آماده شدن برای احتمال برگزاری انتخابات در سال 2023 را آغاز کنند، اگرچه ماه مه 2024نظر قطعی‌تری برای انتخابات می‌تواند داد.

با این حال، «سام فریدمن»، مشاور سابق سیاست مایکل گوو، دولت را به تهدید به برگزاری انتخابات زود هنگام در تلاش برای تقویت موقعیت جانسون متهم کرد، به نظر می‌رسد نمایندگان محافظه کار از توانایی نامزدهای پیشرو برای جایگزینی بوریس نگران هستند.

منبع: UK NEWS

مترجم: سارا ناصری

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز