تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

تکمیل چاه شماره ۲۲ اهواز ۱۱ روز زودتر از برنامه محقق شد

هم‌افزایی و همیاری میان متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به اجرای زودتر از موعد عملیات تعمیر و تکمیل چاه شماره ۲۲ در میدان نفتی اهواز با به‌کارگیری دستگاه حفاری ۵۲ فتح منجر شد.
کد خبر: ۴۱۴۵۰

تکمیل چاه شماره ۲۲ اهواز ۱۱ روز زودتر از برنامه محقق شد

کمیل بابایی، رئیس دستگاه ۵۲ فتح، درباره اجرای زودتر از موعد عملیات تعمیر و تکمیل چاه شماره ۲۲ در میدان نفتی اهواز گفت: مدت تعمیر این چاه که در حوزه فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون است، از سوی کارفرما ۴۵ روز پیش‌بینی شده بود که با تلاش مؤثر و مستمر کارکنان دکل و دیگر بخش‌های عملیاتی، پشتیبانی فنی و خدمات در مدت ۳۴ روز انجام شد و چاه در چرخه تولید قرار گرفت.

وی توضیح داد: در جریان تکمیل این چاه که با رعایت نکات ایمنی و تخصصی انجام شد، تجهیزات سرچاهی تعویض و ضمن بررسی چاه از نظر بهره‌برداری، آستری و مشبک‌کاری، شست‌وشوی سطح تا انتها انجام و نسبت به تعویض رشته تکمیلی به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ متر اقدام و چاه با فشار و دبی مناسب تولیدی شد.

رئیس دستگاه ۵۲ اظهار کرد: دکل سنگین حفاری ۵۲ فتح از شمار دکل‌های در سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی ۳ است که در اسفندماه سال ۱۳۷۸ به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران پیوست و تاکنون حفاری و تکمیل ۶۹ حلقه چاه نفت و گاز به متراژ بیش از ۶۵ هزار متر را در کارنامه دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز