تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
هشتمین جشنواره شهر:

مقررات و جوایز بخش مسابقه فیلم‌های بلند داستانی و سینمایی اعلام شد

به گزارش ستاد خبری هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، کلیه فیلم‌های سینمایی و داستانی منطبق با موضوعات جشنواره که دارای پروانه ساخت سینمایی و یا ویدیویی باشند، می‌توانند در این بخش حضور داشته باشند.
کد خبر: ۴۱۴۵۴

بنابراین گزارش، تاریخ تولید آثار جهت شرکت در جشنواره باید از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ باشد و در هفتمین دوره جشنواره فیلم شهر نیز شرکت نکرده باشند. همچنین آن دسته از فیلم‌های سینمایی و ویدیویی بلند که قبل از برگزاری جشنواره اکران عمومی شده باشند، در صورت انتخاب در جدول نمایش جشنواره قرار نمی‌گیرند و فقط داوری می‌شوند.

در این بخش دو تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «بهترین فیلم» برای تهیه کننده و «بهترین اثر» با محوریت تهران‌شناسی و تهران نگاری و پنج دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به «بهترین فیلمنامه»، «بهترین بازیگر نقش اول زن»، «بهترین بازیگر نقش اول مرد»، «بهترین دستاورد فنی یا هنری» و «بهترین کارگردانی» اهدا خواهد شد.

توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی، به تصویر کشیدن تغییرات فرهنگی نقد تصویری، تحکیم بنیان خانواده، توسعه زیرساخت‌های شهری، مواجهه با بحران و مصائب با زیر مجموعه بلایایی طبیعی (با نگاه ویژه به بیماری کرونا)، حکمرانی شهری با زیر مجموعه قانونگذاری و برنامه محوری، فعالیت جهادی، برقراری انضباط مالی و توسعه منابع، بازتعریف حقوق شهروندان و اشاعه آن و حفظ منابع شهری، توسعه پایدار با محوریت حفاظت از میراث طبیعی و شهری، توسعه و نگهداری فضای سبز، حفاظت از محیط زیست و آثار مرتبط با پایتخت ایران با محوریت تهران‌شناسی و تهران نگاری از اهم اهداف این جشنواره خواهد بود.

ثبت نام آثار تنها به شکل اینترنتی و از طریق سایت جشنواره به نشانی www. shahrfilmfest. com و تا بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ امکان‌پذیر است.

لازم به ذکر است که در این بخش نیازی به آپلود اثر (بلند داستانی و سینمایی) در سایت نبوده و تنها بارگذاری تیزر آن کافی و قابل قبول است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز