تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

واگذاری ایران‌خودرو و سایپا به نفع مصرف‌کننده است

توسلی معتقد است اگر این دو خودروساز واگذار شوند بازار در این حوزه رقابتی خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۴۶۰

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس واگذاری سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا را باعث بهبود عملکرد و کیفیت خودروهای تولید داخل و همچنین ایجاد رقابت مثبت در بازار خودرو دانست.

به نقل از ایسنا، فتح الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نباید عزت مردم به خاطر وضعیت خودروها نادیده گرفته شود، گفت: مردم برای آنکه یک خودرو داشته باشند مجبورند در صف مانده و بعد از ماه ها نوبت‌شان شود. تازه اگر قرعه به نام آن ها بیرون آید یک ماشین با حداقل کیفیت در اختیارشان قرار می گیرد که حتی ایربک آن خودرو در شرایط بحران باز نمی شود حال اینکه باید ضامن سلامت و امنیت مردم باشد.

وی ادامه داد: در دنیا کشورهای محدودی خودرو تولید می کنند که از جمله آن ها فرانسه، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن است. آن ها هم به تنهایی خودرو تولید نکرده بلکه شرکت های متعددی در دنیا قطعات برایشان می سازد و تمامی تلاش هم صورت می گیرد تا خودروهای باکیفیت تحویل مردم بدهند و هم اینکه بازار را حفظ می کنند. اما در کشور ما به خاطر نبود رقابت در تولید خودرو در شبکه توزیع و تولید فساد ایجاد شده و هم اینکه جان مردم به خطر می افتد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس تأکید کرد: ما معتقدیم واردات خودرو هم می تواند رقابت در بازار ایجاد کرده و باعث کاهش قیمت شود و هم اینکه شرکت ها را وادار به تولید خودروهای باکیفیت می کند. وقتی مردم ببینند خودرویی با قیمت مناسب و باکیفیت بهتر در بازار است طبیعتا به سمت آن خودرو رفته تا هم جانشان حفظ شود و هم امنیت بیشتری داشته باشند. اگر واردات خودرو وجود داشته باشد شرکت های دیگر هم برای اینکه از بازار جا نمانند با استفاده از دانش جدید در صنایع، نوسازی ایجاد کرده و با به روز کردن تجهیزاتشان کیفیت خودروها را بالا می برند و در نهایت خودروی مناسبی تحویل مردم می دهند.

توسلی با اشاره به صحبت های اخیر وزیر صمت درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا گفت: بازار باید رقابتی باشد. این اتفاق باعث می شود که کنترل دولت روی شرکت ها کم شده و شرکت ها هم رقابتی باشند. نتیجه آنکه خودروی باکیفیت تری تحویل مردم می دهند. وقتی خودرو بی کیفیت تولید می شود مردم سهام آن شرکت را نخریده و سودی هم نخواهند برد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان اضافه کرد: این دستور باعث رقابت مثبت در بازار خودرو شده چون شرکت ها مجبورند منافع سهامداران را در نظر گرفته و به تبع آن باید با بهبود عمل‌کرد خودروهای با کیفیت تر تحویل دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ایران خودرو سایپا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز