تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴

بررسی کیفیت اجرای مصوبه عوارض در شیراز

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اعلام نگرانی‌هایی از سوی مردم در خصوص افزایش عوارض ساخت و ساز در این کلانشهر، از بررسی کیفیت اجرای مصوبه شورا در این ارتباط خبر داد.
کد خبر: ۴۱۴۷۴

بررسی کیفیت اجرای مصوبه عوارض در شیراز

سید ابراهیم حسینی سه‌شنبه ۶ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: با عنایت به مطالب مطروحه در فضای مجازی مبنی بر افزایش عوارض و اظهار نگرانی مسئولین دلسوز به ویژه استاندار محترم، مقرر شد از هم اکنون کمیته تحقق بودجه با موضوع بررسی ابعاد مختلف و نحوه اجرای مصوبات عوارضی تشکیل و در صورت نیاز پیشنهادات جدید در راستای حل دغدغه عمومی ارائه شود.

او با اشاره به این موضوع که دغدغه ذکر شده از ابتدای امر نیز وجود داشت، بیان کرد: در زمان تصویب لوایح عوارضی در بهمن ماه ۱۴۰۰ مقرر شد کیفیت اجرایی مصوبات ظرف مدت سه ماه از تاریخ اجرا مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفته و در صورت لزوم بازنگری قرار گیرد.

حسینی با تاکید مجدد بر این موضوع که شورا و شهرداری از مصوبه تایید شده فرمانداری عدول نکرده‌اند، اظهار کرد: اگر به عموم مردم در جایی فشار بیاید، شورای شهر آمادگی بازنگری دارد اما این آسیب باید به منافع عموم شهروندان باشد نه ۲ درصد از آنها.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه حساسیت شورا در خصوص بازنگری لوایح عوارضی، حفظ منافع عمومی، به ویژه طبقات ضعیف اقتصادی است، گفت: آنچه مسلم است دیدگاه شورا، حل مشکلات اقشار ضعیف است و نه تامین منافع افراد یا گروه خاص.

طی روزهای اخیر، مواردی از سوی افراد و گروه‌های مختلف در خصوص چند برابر شدن عوارض شهرداری در شیراز مطرح و از سوی شهرداری و شورای شهر، رد شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز