تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
معاصر گزارش می‌دهد:

جزییات دستور زلنسکی برای ترور مجری مشهور روس

جزییات دستور زلنسکی برای ترور مجری مشهور روس
یک تیم شش نفره در مسکو که قصد داشتند تا مجری مشهور روس را ترور کنند دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۱۴۹۲

پوتین، رییس‌جمهور روسیه مدعی شده است که یک تیم شش نفره در مسکو قصد داشتند تا مجری مشهور روس را ترور کنند که به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

 FSB  (سرویس امنیت فدرال روسیه) از دستگیری شش شهروند مسکووی که گفته می‌شود قصد ترور «ولادیمیر سولوویوف»، مجری تلویزیون و پنج مبلغ دیگر تلویزیون را به دستور سرویس امنیتی اوکراین داشتند، خبر می‌دهد اما این در حالی است که  SBU (سرویس امنیت اوکراین) آن را فانتزی خواند و از اظهار نظر جدی خودداری کرد. منابعی در گفتگو با بی بی سی روسی که از فعالان سیاسی راست افراطی روسیه هستند این موضوع را که بازداشت شدگان افراد آنها باشند را رد نکردند. طبق اطلاعات به دست آمده هر شش بازداشتی مسکویی هستند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اولین کسی بود که در مورد «تلاش برای ترور» صحبت کرد. وی گفت: صبح امروز سرویس امنیت فدرال فعالیت یک گروه تروریستی را که حمله و قتل یک روزنامه نگار مشهور روسی را طراحی کرده بود متوقف کرد.

ریانووستی گفت: «من فکر می کنم که این مستقیماً به [ولادیمیر] زلنسکی [رئیس جمهور اوکراین] مرتبط است، زیرا زلنسکی مستقیماً تهدید کرد، یعنی نام من را بیش از یک بار ذکر کرد.»

 

 

مترجم: الهه ریاحی

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز