تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

هند خرید نفت از روسیه را ۲ برابر کرد

خرید نفت هند از روسیه از زمان درگیری‌های نظامی مسکو - کی‌یف در مجموع بیش از دو برابر کل سال ۲۰۲۱ میلادی بوده است.
کد خبر: ۴۱۵۰۰

هند خرید نفت از روسیه را ۲ برابر کرد

بر اساس محاسبات این خبرگزاری هند در دو ماه پس از درگیری‌های نظامی مسکو - کی‌یف، بیش از دو برابر کل سال ۲۰۲۱ میلادی از روسیه نفت خام خریده است، زیرا پالایشگاه‌های هندی این محموله‌ها را با تخفیف خریده‌اند، در حالی که شرکت‌ها و کشورهای غربی از آن اجتناب کرده‌اند.

بنا بر محاسبات رویترز، اطلاعات مناقصه‌ها و معامله‌گران بازار نفت نشان می‌دهد پالایشگاه‌های هندی با آغاز درگیری‌های نظامی مسکو - کی‌یف از ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰) حداقل برای دریافت ۴۰ میلیون بشکه نفت روسیه ثبت سفارش کرده‌اند و خریدها برای بارگیری در سه ماه ژوئن ثبت شده است، در حالی که محاسبات رویترز نشان می‌دهد هند در کل سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۶ میلیون بشکه نفت از روسیه خریده است.

هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، بیش از ۸۵ درصد از نیاز نفت خام خود (حدود روزانه ۵ میلیون بشکه) را وارد می‌کند.

یکی از مقام‌های صنعت پالایش هند که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: ما سعی می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم مصرف‌کنندگان را از شوک‌های قیمتی محافظت کنیم، اما باید از سود خود هم محافظت کنیم، بنابراین ما در حال خرید نفت روسیه هستیم.

بر اساس محاسبات رویترز، پالایشگران خصوصی ریلاینس و نایرا انرژی و پالایزگان دولتی ایندین‌اویل و هندوستان‌پترولیوم، باهارات پترولیوم در خرید نفت از روسیه پیشی گرفته‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز