تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران:

ارتقای فناوری به‌منظور بهره‌ورتر شدن صنعت نفت ضروری است

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: هم‌اکنون همکاران ما در شرکت ملی نفت ایران با فناوری این صنعت را به جلو می‌برند، اما دغدغه اصلی ارتقای فناوری در جهت بهره‌ورتر شدن صنعت نفت است.
کد خبر: ۴۱۵۳۸

ارتقای فناوری به‌منظور بهره‌ورتر شدن صنعت نفت ضروری است

 سیدمهدیا مطهری امروز (چهارشنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه) در نشست مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور گفت: در به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان باید به ضرورت‌ها و الزام‌های اجتماعی داخل کشور توجه کنیم زیرا تنها تکرار نسخه‌های جهانی نمی‌تواند در داخل کشور پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه در طراحی‌های زیست‌بوم فناوری باید نوآوری‌هایی ایجاد کنیم تا بتوانیم به پاسخ مورد نظر خود در بحث دانش‌بنیان برسیم، افزود: هم‌اکنون نیز همکاران ما در شرکت ملی نفت ایران با فناوری، این صنعت را جلو می‌برند، اما دغدغه اصلی ارتقای فناوری در مسیر بهره‌ورتر شدن صنعت نفت است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: ما از لحاظ فناوری عقب هستیم و باید در این بخش خود را به سطح مورد نظر برسانیم، از این رو دانش‌بنیان شدن به‌معنای یک سطح به جلو رفتن است.

مطهری با تأکید بر اینکه دانش‌بنیان شدن زمانی اتفاق خواهد افتاد که فرآیندها نیز دانش‌بنیان شوند، اظهار کرد: به‌واسطه اینکه کارها و فعالیت‌های ما بسیار وسیع هستند، از این رو کارها با یک یا دو شرکت دانش‌بنیان جلو نخواهد رفت، بلکه باید زنجیره‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار هم قرار گیرند تا به هدف مورد نظر برسیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نفت گاز نفت و گاز
ارسال نظر

آخرین اخبار روز