تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

اعلام 3 روز عزای عمومی در این استان

آیت الله سید محمود ترابی شب گذشته پس از سال ها تلاش و مجاهدت در راه دین اسلام به علت ایست قبلی در سن ۸۲ سالگی درگذشت و در پی این ضایعه، سه روز عزای عمومی در دامغان اعلام شد
کد خبر: ۴۱۵۴۵

اعلام 3 روز عزای عمومی در این استان

مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان و حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان امام جمعه دامغان در پیامی، رحلت آیت الله ترابی را تسلیت گفته و سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

در متن پیام آمده است: در واپسین روزهای ماه میهمانی خدا و در آستانه هفتمین شب شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) مردم با ایمان شهرستان دامغان در غم از دست‌دادن پدر معنوی این دیار به سوگ نشسته و به مصیبت درگذشت بزرگ‌مردی از تبار علم و ایمان دچار شدند؛ آیت‌الله حاج سیدمحمود ترابی رضوان‌الله علیه به راستی مظهر زهد و تقوا، آیینه‌دار پارسایی و پرهیزکاری و اسوه اخلاص و ایثار بود و سال‌ها در سنگر امامت جمعه و جماعت، کرسی تدریس علوم الهی و مدیریت مراکز حوزوی و نیز پایه‌گذاری مراکز فرهنگی متعددی نقش‌آفرین بود و به‌حق، مردم‌داری و سلوک مردمی آن خورشید درخشان آسمان فضیلت و معنویت در این شهر در طول بیش از نیم قرن، شخصیتی محبوب و مورد احترام از آن بزرگ‌مرد ربانی به وجود آورده بود که بی‌شک، تا همیشه تاریخ این دیار فرهنگ و اندیشه، نام نیک ایشان به یادگار باقی خواهد ماند و راه و رسم درس‌آموزشان اسوه اهل علم و ایمان بلکه عموم حق‌جویان خواهد بود.

فرزند آیت الله ترابی هم بیان کرد: آیت الله ترابی شب گذشته پس از عمری مجاهدت و تلاش در منزل شخصی خود به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد و به دیار حق شتافت.

سیدمحمد حسین ترابی ادامه داد: احداث حوزه علمیه در دامغان، مسجد میرزا داوودی، کتابخانه مسجد جامع، تاسیس حوزه علمیه خواهران در شهر امیریه، احداث حوزه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) در شهر مقدس قم و ساخت مصلی از خدمات ماندگار این عالم دینی است.

فرزند مرحوم آیت الله ترابی خاطرنشان کرد: آیت الله ترابی در شمار عالمان دینی و واعظی مشهور بود که سه دهه امامت جمعه دامغان را برعهده داشت و سرپرست و مدرس حوزه علمیه دامغان بود.

این روحانی وارسته در ۲۲ تیر ۱۳۱۹ شمسی دیده به جهان گشود. وی فرزند مرحوم حجت الاسلام حاج آقا سید حسین ترابی است و پدرش در شمار عالمان دینی، واعظی مشهور و سرپرست و مدرس حوزه علمیه دامغان بود.

وی سال ۱۳۴۳ شمسی رهسپار قم شد و سطح عالی را در محضر حضرات آیات مصطفی اعتمادی، جعفر سبحانی، حسین نوری همدانی، محمد فاضل لنکرانی، سید محمد باقر سلطانی، علی مشکینی و ابوالقاسم خزعلی به پایان رساند. آنگاه به مدت هفت سال در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات مرتضی حائری، سید محمد محقق داماد و محمدرضا گلپایگانی شرکت کرد.

وی از آیت ا… العظمی محمد فاضل لنکرانی (ره) اجازه نقل حدیث و از حضرات آیات امام خمینی (ره)، سید ابوالقاسم خویی (ره)، سید محمدرضا گلپایگانی (ره)، محمد علی اراکی (ره)، محمد فاضل لنکرانی (ره)، ناصر مکارم شیرازی، سید علی خامنه ای، محمد تقی بهجت (ره) و لطف ا… صافی گلپایگانی اجازه حسبیّه دارد.

این عالم ربانی فرزندش سید محمد علی ترابی را در سال ۱۳۶۳ شمسی در پانزده سالگی راهی جبهه نبرد حق علیه باطل کرد و به شهادت رسید که در این راستا، ابوالشهید بودن افتخار دیگری در زندگی او محسوب می شود.

مراسم وداع با این عالم ربانی، ساعت ۱۶ امروز هشتم اردیبهشت در مصلی دامغان برگزار و مراسم تشییع نیز ساعت ۱۷ از مصلی امام خمینی دامغان تا آرامگاه بکیر ابن عین (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : دامغان عزای عمومی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز