تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین:

افزایش احتمال همه گیری‌هایی مانند کرونا

سیاره زمین در حال گرم‌تر شدن است وهمین مسئله گونه‌های مختلف جانوری را مجبور می‌کند به مناطق جدید مهاجرت کرده و با سایر موجودات در تعامل باشند.
کد خبر: ۴۱۵۶۵

به نقل از مدیسن نت، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد این پدیده می‌تواند عواقب ناگواری برای سلامتی انسان داشته باشد و احتمال ابتلا به بیماری‌های ویروسی جدید مانند HIV) )، که از پستانداران اولیه منشأ می‌گیرد  و نیز بیماری‌های همه‌گیر مانند کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

محققان پیش‌بینی می‌کنند تماس‌های بالقوه جدید بین گونه‌های مختلف طی ۵۰ سال آینده دو برابر شده و خطر جهش سایر ویروس‌ها از حیوانی به حیوان دیگر و در نهایت به انسان را افزایش می‌دهد.

بر اساس پیش‌بینی‌های گزارش شده از سوی محققان دانشگاه جرج تاون، ویروس‌ها تا سال ۲۰۷۰ در نتیجه مهاجرت ناشی از تغییرات آب و هوایی، حداقل ۱۵،۰۰۰ بار به سمت گونه‌های جانوری جدید منتقل خواهند شد.

«کالین کارلسون»، محقق ارشد این مطالعه، می‌گوید: «ما احتمالاً به‌خوبی وارد این تغییرات شده‌ایم. ما آن‌ها را به دقت زیر نظر نمی‌گیریم و با ایجاد پاندمی برای همه مشکل ایجاد می‌کنند.»

کارلسون اضافه می‌کند: «مطالعه ما نشان می‌دهد که بدون تردید، تغییرات اقلیمی نقاط بی‌شماری از خطرات مشترک بین انسان و حیوان در آینده را درست در حیاط خلوت ما ایجاد می‌کند.»

محققان معتقدند «این اتفاق می‌افتد و حتی در بهترین حالت سناریو‌های تغییرات آب و هوایی نیز قابل پیشگیری نیست. ما باید اقداماتی را برای ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی برای محافظت از جمعیت حیوانات و انسان‌ها انجام دهیم.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز