تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

برنامه های روز معلم در دانشگاه های فارس تشریح شد

مدیر فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس برنامه های گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری در دانشگاه های این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۱۵۸۱

برنامه های روز معلم در دانشگاه های فارس تشریح شد

سید مصطفی موسوی شنبه ۱۰ در نشست با خبرنگاران گفت: آثار شهید مطهری گنجینه ای از مبانی فکری اسلامی و انقلابی و تکریم جایگاه استاد به عنوان جهادگر عرصه آموزش و تعلیم و تربیت و الگوی بارز رفتاری و گفتاری فرهنگ ساز در جامعه است.

وی اضافه کرد: بزرگداشت مقام والای استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان الگوی ماندگار برای جامعه دانشگاهی و دانشجویان و نسل جوان، آشنایی با آثار، اندیشه ها و زندگی ارزشمند استاد در مباحث مختلف، فلسفی، اعتقادی، فرهنگی و ... از اهداف برنامه های بزرگداشت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در دانشگاه های استان فارس است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین گفتمان گام دوم انقلاب با بهره گیری از ظرفیت اساتید و معلمان و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه وحدت ملی با بهره گیری از ظرفیت اساتید و معلمان افزود: راه حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه کنونی و جهاد تبیین با بهره گیری از تفکرات استاد شهید مطهری بررسی شود.

مدیر فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، افزایش الفت و مودت بین اساتید و دانشجویان در راستای اثر گزاری منش اساتید متعهد بر روی دانشجویان، ارتقای جایگاه تعهد، تدین، انقلابی گری و ولایتمداری در فضای دانشگاه با بهره گیری از حضور اساتید ارزشی را از اهداف برنامه های بزرگداشت مقام استاد در دانشگاه های این استان برشمرد و گفت: تولید محتوای رسانه ای و مجازی مانند پوستر، کلیپ و عکس نوشته و....از بیانات مقام معظم رهبری با موضوع تفکر و اندیشه شهید مطهری و انتشار آن در فضای مجازی، معرفی آثار شهید مطهری در قالب عکس نوشته و پوستر و کلیپ و....به دانشجویان در فضای مجازی، توزیع نرم افزار موبایلی کتب استاد مطهری با عنوان «حکمت مطهر» به منظور اشاعه اندیشه های شهید مطهری و طرح مطالعاتی ویژه دانشجویان بسیجی با محوریت «هر عضو شورا مطالعه و خلاصه نویسی یک کتاب از استاد مطهری» از برنامه های سالروز گرامیداشت شهادت استاد مرتضی مطهری در دانشگاه های فارس است.

موسوی از برگزاری مسابقه دلنوشته با موضوع معلمان جهادگری، تولید و انتشار نشریه و ویژه نامه ویژه هفته معلم و شهید مطهری و هچنین استفاده از نشریات دانشجویی در راستای معرفی اساتید نمونه خبر داد و یادآور شد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتب و آثار شهید مطهری و با تاکید موضوعی بر مسائل روز، مصاحبه با برخی از معلمان و اساتید و انتشار در فضای مجازی از برنامه های دیگر است.

وی با بیان اینکه مسابقه با عنوان اشتراک گذاری عکس و یا فیلم از دوران تحصیل(مدرسه یا دانشگاه)با معلمان، کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با« موضوع انتظار از استاد یا رسالت استاد در دانشگاه » به مناسبت گرامیداشت مقام معلم برگزار می شود ادامه داد: برگزاری گعده های همفکری با اساتید در موضوعات فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی و مسابقه معرفی معلم برتر از نظر هر شخص و بیان معیارها به عنوان قهرمان من از جمله برنامه هایی است که در هفته معلم برگزار می شود.

مدیر فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه با تاکید بر فضا سازی تبلیغی مناسب در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی (چاپ و طراحی پوستر، بنر، پارچه نوشته و تراکتهای تبلیغاتی در دانشگاه ها)، از برگزاری مسابقات پیامکی زیباترین دلنوشته درباره استاد خبرداد و تصریح کرد: شب شعر دانشجویی در فضای مجازی با عنوان «استاد پیشران حرکت دانشگاه» و دیدار دانشجویان با خانواده شهدای معلم نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تهیه مصاحبه و یادداشت از اساتید شاخص و انتشار آن در سایت ها و شبکه های اجتماعی و اجرای آثار هنری دانشجویی اعم از خوانندگی، تئاتر، ساخت کلیپ، نقاشی، خطاطی و ... با موضوع استاد در فضای مجازی از برنامه های دانشگاه های استان فارس به مناسبت هفته معلم است افزود: به همین مناسبت، طلاب و روحانیون در خوابگاه های دانشجویی در راستای مباحثه و پاسخ به شبهات دانشجویی حضور می یابند.

مدیر فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: کتب شهید مطهری و آموزش شیوه مطالعه و سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری به دانشجویان تبلیغ و ترویج شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز