تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
کنعانی مقدم در گفت‌گو با معاصر:

تیم اقتصادی رئیسی گل به‌خودی می‌زند/یارانه معیشتی درد مردم را دوا نمی‌کند

عضو جبهه ایستادگی می‌گوید: تیم اقتصادی دولت سیزدهم تجربه کافی برای فرار از مشکلات اقتصادی را ندارد.
کد خبر: ۴۱۵۹۸

 

تیم اقتصادی رئیسی گل به خودی می‌زند

 کنعانی گفت: مردم به مدیریت اقتصادی و کاهش تورم نیاز ضروری دارند و متاسفانه گاهی این افزایش قیمت توسط خود دولت صورت می‌گیرد مانند گرانی آرد و دارو همه‌ی مشکلات اقتصادی  کشور متاثر از سیاست‌های غلط دولت در رابطه با ارز است و کسی هم  در این مورد پاسخگو نیست.

حسین کنعانی مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی در گفتگو با خبرنگار معاصر،در خصوص شرایط فعلی اقتصادی کشور و خروج از این بن بست اقتصادی اظهار داشت:  «در تیم اقتصادی دولت سیزدهم افراد نخبه‌ی حضوردارند اما تجربه‌ی کار تیمی ندارند و نتوانستند به یک خط مشی کامل و یک استراتژیک مشترک در رابطه با اقتصاد کشور نرسیده‌اند. اقتصاد کشور ما یک اقتصاد دستوری نیست که رییس جمهوری یا وزرا دستور بدهند تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند. توجه داشه باشید که در آخرین روزهای سال ابراهیم رئیسی گفته بود تا هفته‌ی آخر ۱۴۰۰ فقر مطلق کاهش پیدا می‌کند. این سخنان نشان دهنده‌ی آن است که تیم اقتصادی نتوانسته به یک انسجام  درست دست پیدا کند. گاهی اعضای تیم اقتصادی گل به خودی هم می‌زنند.»

او در ادامه  در خصوص دادن یارانه معیشتی اضافه کرد: «بر فرض اینکه یارانه هم داده شود ولی می‌بینیم که این مبلغ یارانه تاثیری در اوضاع اقتصادی مردم ندارد. دولت به جای دادن یارانه باید بر قیمت‌ها نظارت کند و کاهش دهد  و با مکانیزهای اقتصادی که در دنیا وجود دارد ارزش پول ملی را افزایش دهد و تورم را کاهش دهد تا مردم  تغییرات مثبتی را درخصوص معیشتی خود احساس کنند. مانند پرداخت یارانه‌ی ۴۵ هزار تومانی که به مردم داده می‌شود با این افزایش قیمت در کالاهای اساسی هیچ‌گونه تاثیری در معیشت مردم ندارد و وعده‌های که ابراهیم رئیسی در دوران انتخابات به مردم داد در حد شعار ماند.»

کنعانی در خصوص اینکه مردم از چه شخصی میتوانند مطالبه‌گری کنند و انتظار بهبود اوضاع اقتصادی را داشته باشند میگوید: «قطعا در مرحله‌ی اول رئیس جمهور باید پاسخگو باشد زیرا مسوول اجرایی کشور است و منابع  کشور و بانک مرکزی در اختیار او است درآمدهای فروش نفت  کشور در دستان او است و نمی‌تواند از این پاسخگوی فرار کند و بعد از رئیس جمهور، مجلس با وضع قوانین در همین مورد ضامن تامین بودجه در کشوراست باید مانع کاهش ارزش پول ملی شود اما متاسفانه در شرایط فعلی مسوولان مشکلات را برعهده‌ی یکدیگر می‌اندازند و در آخر هم مقصر مردم هستند.»

دبیر  سیاسی جبهه ایستادگی در مورد اینکه آیا آزاد شدن پولهای بلوکه شده تاثیری در اوضاع اقتصادی دارد یا خیر گفت: «در دولت روحانی و دولت فعلی با فروش نفت پول در اختیار بانک مرکزی قرارمی‌گیرد که معادل آن ریال به بودجه تزریق می‌شود.این دلارها از قبل پیش‌خور شده است و تاثیری در اقتصاد کشور ندارد زمانی درآمدهای نفتی در اقتصاد کشور موثر خواهد بود که مستقیم وارد چرخه تولید شود . در برنامه اقتصادی کشور ۵ شاخصه وجود دارد که دولت متاسفانه براساس برنامه ۵ ساله ششم و خط مشیی که تعریف شده عمل نمی‌کند. در این برنامه تاکید شده که نرخ تورم، رشد بیکاری و سرمایه‌گذاری خارجی  باید به زیر  ۸ درصد برسند. دولت باید با این شاخص‌ها پاسخگوی مردم باشد.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز