تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

رشد ۱۸ درصدی صادرات نفت خام عمان

صادرات نفت خام عمان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۸ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۴۱۶۵۴

رشد ۱۸ درصدی صادرات نفت خام عمان

میانگین تولید روزانه نفت خام عمان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی به یک میلیون و ۴۰ هزار بشکه رسید که در مقایسه با رقم تولید ۹۵۳ هزار و ۶۰۰ بشکه‌ای ثبت‌شده در مدت مشابه پارسال، ۸.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس آمار منتشرشده توسط مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان (NCSI)، کل تولید نفت و میعانات گازی عمان در سه ماه نخست امسال با ۸.۷ درصد افزایش به ۹۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است، در حالی که این رقم در دوره مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی ۸۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه بود.

تولید نفت خام عمان در سه ماه ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۲ میلادی با جهش ۱۲.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۷۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسید، در حالی که تولید میعانات گازی در دوره مورد بررسی با ۲.۷ درصد کاهش ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه ثبت شد.

داده‌های مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان نشان می‌دهد کل صادرات نفت عمان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی با ۱۸ درصد رشد به ۸۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسید که در مقایسه با رقم ۶۹ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در دوره مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش نشان می‌دهد.

مجموع صادرات نفت عمان برای کل سال ۲۰۲۱ با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۸۸ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه رسید، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۸۷ میلیون بشکه بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز