تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
نشست اضطراری وزیران انرژی اروپا

قطع گاز روسیه یا پرداخت به روبل

وزیران انرژی کشورهای اتحادیه اروپا امروز برای رسیدن به یک پاسخ هماهنگ در مورد پرداخت پول گاز به روبل یا ریسک قطع عرضه روسیه، دیدار می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۶۷۱

به نقل از ایسنا، روسیه هفته گذشته عرضه گاز به بلغارستان و لهستان را پس از امتناع این دو کشور از عمل به درخواست مسکو برای پرداخت پول گاز به روبل، متوقف کرد.

این کشورها پیش از آن تصمیم داشتند استفاده از گاز روسیه را امسال متوقف کنند و اعلام کردند می‌توانند با این توقف عرضه کنار بیایند اما این نگرانی ایجاد شده است که سایر کشورهای اتحادیه اروپا شامل آلمان که بیشترین وابستگی را به گاز روسیه دارد، ممکن است کشور بعدی باشد که عرضه گاز روسیه را از دست می‌دهند. همچنین این اقدام روسی، ریسک شکاف در جبهه واحد اتحادیه اروپا در برابر مسکو و اختلاف نظر درباره روند درست اقدامات را ایجاد کرده است.

در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی باید تا پایان ماه میلادی جاری پول گاز روسیه را پرداخت کنند، دولت‌های این بلوک نیاز مبرمی به شفاف‌سازی برای شرکت‌ها درباره امکان ادامه خرید گاز روسیه بدون نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور بر سر حمله به اوکراین دارند.

کمیسیون اروپا به کشورهای اروپایی اعلام کرده است اجرای این طرح روسیه ممکن است نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا باشد و اگر پیش از تبدیل پول پرداخت شده به یورو، اعلام کنند پرداخت‌شان تکمیل شده است، این پرداخت‌ها مطابق با تحریم‌های اعمال شده خواهد بود.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز