تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
وزیر جهاد کشاورزی:

یارانه افزایش قیمت آرد را مستقیما به مردم پرداخت می‌کنیم

قیمت نان در حال حاضر در کشور هیچ تغییری نکرده است. فقط گندم صنف و صنعت به صورت آزاد عرضه می‌شود.
کد خبر: ۴۱۷۲۲

به نقل از ایسنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد با بیان این‌که جنگ روسیه و اوکراین دنیا را با یک بحران امنیت غذایی مواجه کرده، می‌گوید:« این دو کشور ۷۰ درصد روغن و ۳۰ درصد غله جهان را تولید می‌کنند این اتفاق باعث شده همه کشورها دچار بحران در امنیت غذایی شوند. در برخی کشورها جیره‌بندی مواد غذایی صورت گرفته و قیمت کالاهای اساسی در اقلام مختلف بین ۳۴ تا ۶۰ افزایش یافته است..»

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که برای پایداری و حفظ امنیت غذایی همه دولت‌ها بر روی مساله امنیت غذایی تمرکز دارند، ادامه می‌دهد:« ما نیز در ایران به دلیل این‌که به گندم یارانه می‌دهیم طبیعتا با افزایش قیمت جهانی و چالش‌های بحران امنیت غذایی این فاصله زیاد شده و همین موضوع قاچاق را افزایش داده است.»

او اضافه می‌کند:« قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دولت را ملزم می‌کند نظام توزیع یارانه را تغییر دهد. یعنی یارانه از روی کالا با توجه به بحرانی که در جهان وجود دارد و باید سفره مردم را حفظ شود به سمتی حرکت کند که این یارانه مستقیماً به دست مردم برسد. این کار با توجه به شرایط جهانی سرعت گرفته است.»

 

وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید:«در گام اول برای اینکه قیمت نان در نانوایی‌های کشور تغییر نکند که هیچ تغییری هم نکرده، آرد صنف و صنعت یعنی گندمی که به صنف و صنعت داده می‌شد با نرخ آزاد هر کیلو ۱۲ هزار تومان محاسبه شده تا با این کار بتوانیم از قاچاق این کالا جلوگیری کنیم. همچنین دولت ملزم به جبران این موضوع است که یارانه‌ای در روزهای آینده این افزایش قیمت را جبران خواهد کرد و مبلغی که به مردم داده خواهد شد بیش از هزینه است که به آنها تحمیل می‌شود. این اقدام در رفع فقر مطلق هم بسیار حائز اهمیت خواهد بود.»

او ادامه می‌دهد:«قیمت نان در حال حاضر در کشور هیچ تغییری نکرده است و اخباری که در این زمینه منتشر شده نادرست است. فقط گندم صنف و صنعت به صورت آزاد عرضه می‌شود.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز