تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
مجهزترین آزمایشگاه زلزله کشور:

فاصله‌ای پنج میلیاردی تا تکمیل پروژه

آزمایشگاه پیشرفته زلزله در پنج بخش از سوی این پژوهشگاه در حال راه‌اندازی است، اما برای تکمیل این آزمایشگاه ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۴۱۷۲۸

به نقل از ایسنا، مرتضی بسطامی، استادیار گروه مهندسی زلزله شریان‌های حیاتی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله می‌گوید:«راه‌اندازی آزمایشگاه‌های پیشرفته مهندسی زلزله را در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور در زمینه‌های مختلف صنعت ساختمان و ابنیه فنی، صنایع دفاعی، نفت و پتروشیمی، آب و برق و نیروگاه هسته‌ای است. این مجموعه آزمایشگاهی با ایجاد پنج بخش مختلف و در زمینی به مساحت ۷۶۰۰ متر مربع راه اندازی شده و خدمات آن مشمول همه بخش‌های کشور می‌شود.»

بسطامی با اشاره به میزهای آزاد «آزمایشگاه کف قوی و میز لرزه»، «آزمایشگاه سانتریفیوژ و مدل‌سازی فیزیکی»، «آزمایشگاه سازه»، «آزمایشگاه ژئوتکنیک» و «آزمایشگاه زلزله‌شناسی» این آزمایشگاه پیشرفته، می‌گوید:«فقط باید تجهیزات آن از مجموعه آزمایشگاهی این پژوهشگاه واقع در خیابان نیاوران به این آزمایشگاه منتقل شود وآزمایشگاه سانتریفیوژ ژئوتکنیکی نیز برای آزمایش‌های مربوط به خاک یا سازه‌های داخل خاک مورد استفاده ‌گیرد. در آزمایشگاه‌های سازه نیز توانایی انجام اکثر آزمایش‌های استاتیکی و دینامیکی سازه‌ها، آزمایش‌های مخرب و غیرمخرب وجود دارد.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز