تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا

هفتاد و پنجمین «جشنواره فیلم کن» با کاهش چشمگیر پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۷۳۳

به نقل از ورایتی، مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ تصمیم گرفتند دوره جدید این رویداد سینمایی را بدون نیاز به تست گرفتن از شرکت‌کنندگان و عدم اجبار استفاده از ماسک برگزار کنند.

فرانسوا دسرسو از مسئولان جشنواره کن که در دو سال گذشته پروتکل‌هایی را با برگزارکنندگان جشنواره، تهیه کنندگان و مقامات منطقه‌ای کن تنظیم کرده است، می‌گوید:«یک تغییر بزرگ جشنواره در مقایسه با سال ۲۰۲۱ این است که ارائه گواهی بهداشتی که نشان دادن مدرک واکسیناسیون، مصونیت یا نتایج آزمایش است، از تاریخ ۱۴ مارس الزامی نیست و از آنجا که ارائه این گواهی سلامت دیگر در فرانسه لازم‌الاجرا نیست، میهمانان جشنواره کن نیز دیگر نیازی به نشان دان گواهی واکسیناسیون با نتیجه آزمایش کرونا برای شرکت در این جشنواره ندارند.»

از ۲۹ آوریل، موارد ابتلا به کووید در فرانسه ۳۰ درصد کاهش یافته بود که نشانه‌ای از کاهش سرعت عفونت است. با این حال، جشنواره‌های فیلم و مراسم جوایز سینمایی چون جشنواره «SXSW»، جوایز اسکار و جوایز فیلم آکادمی بریتانیا از جمله منتشرکنندگان جدی ویروس بودند که منجر به موارد متعدد کووید شدند.

اگرچه آزمایشگاه  ۳۰۰ مترمربعی کن برای تست کرونا بار دیگر  راه‌اندازی نمی‌شود اما مهمانان جشنواره می‌توانند در آزمایشگاهی واقع در شهر کن که پنج دقیقه پیاده تا کاخ جشنواره فاصله دارد به صورت رایگان تست PCR بدهند.

تغییر دیگر نسبت به سال گذشته این است که استفاده از ماسک در فضاهای داخلی اجباری نخواهد بود اما به‌شدت توصیه می‌شود. با این وجود بر اساس اعلام «فرانسوا دسرسو» کارکنان جشنواره کن از ماسک استفاده خواهند کرد و همچنین فرآیندهای نظامت در داخل کاخ جشنواره تقویت می‌شود و از سنسورهای پیشرفته CO۲ استفاده می‌شود که دو بار در روز راستی‌آزمایی می‌شوند و همچنین به صورت مستمر از تهویه مطبوع استفاده خواهد شد.

هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا هفت خردادماه) به صورت حضوری بر پا خواهد شد و میزبان ۳۵ هزار میهمان رسمی در مقابل با ۲۴ هزار میهمان سال گذشته خواهد بود. بیشترین شمار افزایش تقاضا برای حضور در جشنواره کن از آمریکا و کشورهای اروپای غربی بوده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز