تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی وزارت بهداشت:

۵۰هزار تخت بیمارستانی در کشورفرسوده‌اند

در صورت تأمین منابع اعتباری سالانه معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها، امکان نوسازی بیمارستان‌های فرسوده تا پنج سال وجود دارد.
کد خبر: ۴۱۷۵۳

به نقل از ایسنا،  وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور می‌گوید:«علی‌رغم تمام توفیقات در حوزه رفاه اجتماعی، آنچه که شایسته انقلاب و مردم و آرزوی امام(ره) و رهبری بوده، محقق نشده و به نظر می‌رسد شأن ملت‌ ایران بالاتر از این باید باش.»

 هاشمی با اشاره به این‌که در حال حاضر حدود ۹۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور موجود است، ادامه می‌دهد:« ۵ هزار تخت عمر بالای ۵۰ سال دارند و این به آن معناست که این تعداد تخت فرسوده هستند و باید جایگزین شوند. »

او اضافه می‌کند:«اگر بخواهیم تخت‌های بیمارستانی‌مان را نه طبق استانداردهای کشورهای صنعتی بلکه در حد همسایگان ایران داشته باشیم، نیازمند ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی هستیم.  ما امیدواریم که بتوانیم با فعالیت در این حوزه، ۲۰ هزار تخت را به تعداد تخت‌های موجود اضافه کنیم. »

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی می‌گوید:«برای رسیدن به این هدف، فراهم کردن شرایط برای حضور مردم به‌عنوان خیر و به‌عنوان سرمایه‌گذار ضروری است و در کنار این اقدامات نیز باید شرایط را برای فعالیت سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی نیز فراهم کنیم. »

هاشمی در ادامه به نتیجه رسیدن مذاکرات و رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به رفع تحریم‌ها، باید امکان فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی را در حوزه بهداشت و درمان در کشور فراهم کنیم تا علاوه بر توسعه اقتصادی، خدمات شغلی نیز ایجاد شود.

 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز