تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
مرور معاصر بر مطبوعات روسیه:

دوست‌دختر پوتین تبدیل به پاشنه آشین جنگ شد/پایان نبرد روسیه و اوکراین

خبرنگار معاصر نگاهی داشته به جدیدترین خبرهای حوزه روسیه که در ادامه می‌خوانید.
کد خبر: ۴۱۷۹۳

خبرنگار معاصر نگاهی داشته به جدیدترین خبرهای حوزه روسیه که از مهمترین این خبرها می‌توان به تحریم معشوقه پوتین، رییس جمهور روسیه و همچین به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا روسیه نمی‌خواهد واژه «جنگ» را بپذیرد.

رابطه‌ی مخفی پوتین و ارتباط آن در صلح با اوکراین

وال استریت ژورنال ادعا می‌کند «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه سه فرزند با آلینا کابائوا ژیمناست دارد و آمریکا گزینه اعمال تحریم علیه او را در نظر گرفت اما «در آخرین لحظه» این ایده را کنار گذاشتند.

تا به حال موضوع رابطه‌ی مخفی  پوتین و کابائوا نه تنها در رسانه‌های روسیه بلکه در بیشتر رسانه‌‍های  غربی  تابو بوده است.

طبق بیان نشریه تجاری آمریکایی وال استریت ژورنال، کابائوا می‌تواند در ارتباط با حمله روسیه به اوکراین تحت تحریم قرار گیرد، اما در فهرست‌های تحریم‌ها گنجانده نشد.

بی بی سی نمی‌تواند به طور مستقل این اطلاعات را تأیید کند، اما تنها این اطلاعات نشریه را باز گویی می‌کند

آنچه وزارت دفاع آمریکا نوشت

وال استریت ژورنال با استناد به مقامات آمریکایی که نامش فاش نشده است، می‌نویسد مقامات آمریکایی کابائوا ۳۹ ساله (در واقع ۳۸) را یکی از دوستان رئیس جمهور روسیه می‌داند که او دست کم سه فرزند به دنیا آورده و به او مشکوک می‌شوند که ثروت شخصی پوتین را در خارج از کشور پنهان کرده است.

به‌گزارش وزارت دفاع آمریکا، کابائوا همچنان هدف بالقوه تحریم‌های آمریکا است، اما این تصور در میان مقامات وجود دارد که در مورد این اقدام بحث می‌کنند که اعمال تحریم‌ها بر قهرمان المپیک به‌عنوان ضربه شخصی به پوتین دیده خواهد شد که می‌تواند تنش‌های روسیه و آمریکا را بیشتر بالا ببرد و مانع مذاکرات صلح با اوکراین شود.

فردای اعلام جنگ پوتین به اوکراین

روز دوشنبه سی ان ان به نقل از منابعی گزارش داد که در ۹ مه ولاديمير پوتين ریيس جمهوری روسيه می‌تواند رسما به اوکراين اعلام جنگ کند. اعلام رسمی جنگ در عمل به چه معناست؟

درگیری روسیه و اوکراین از ۲۴ فوریه آغاز شد، اما مقامات روسیه اصرار دارند که اعلام کنند «عملیات نظامی ویژه ای» وجود دارد. کلمات «جنگ» و «تهاجم» در رابطه با حضور روسیه در اوکراین در واقع ممنوع است.

پسکوف در ۲۰ فوریه، سه روز پیش از آغاز عملیات به اصطلاح ویژه نظامی، گزارش‌های مربوط به حمله برنامه‌ریزی شده سربازان روسی به تحریکات و هیستری اوکراین اینگونه بیانیه داد:

او می‌گوید: «ما به شما یادآوری می‌کنیم که روسیه در طول تاریخ خود هرگز به کسی حمله نکرده است و روسیه که از جنگ‌های زیادی جان سالم به در برده است، آخرین کشوری در اروپا است که می‌خواهد از جنگ به هیچ عنوان صحبتی نکند.

این فرض که در ۹ مه پوتین ممکن است اعلام بسیج کند و همچنین اعلام جنگ تمام عیار «علیه نازیسم جهانی» را اعلام کند، پیش از این توسط «بن والاس»، وزیر دفاع بریتانیا مطرح شده بود.

در عین حال به گفته پاپ فرانسیس، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در جریان دیدارشان در ۲۱ آوریل پوتین به او اعلان کرده است که مقامات روسیه قصد دارند در ۹ مه به نبرد پایان دهند.

منبع: بی بی سی روسی

مترجم: الهه ریاحی

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : روسیه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز