تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
مدیرعامل آبفای تهران:

کاهش ۲۷ درصدی ورودی سد‌های تهران

بختیاری با توجه به جدیدترین آمارها از کاهش ورودی سد‌های تهران از ابتدای سال آبی تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۴۱۸۰۸

مدیرعامل آبفای تهران، از کاهش ۲۷ درصدی ورودی سد‌های تهران از ابتدای سال آبی تاکنون خبر داد.


 محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آبفای تهران در مورد آخرین وضعیت ذخایر آبی تهران گفت: میزان ورودی سد‌های پنج گانه استان تهران از ابتدای سال آبی تنها به ۶۲۰ میلیون و ۸۸۰ هزار مترمکعب، رسیده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، این رقم ۸۵۴ میلیون و ۵۴۰ هزار متر مکعب بوده که کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد. ضمن اینکه وضعیت فعلی حجم ذخیره آب در سد‌های امیر کبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو نیز به ترتیب ۹۷، ۶۰، ۶۷، ۲۳۲ و ۷۱ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: میزان حجم کل مخازن سد‌های تهران نیز از رقم ۷۸۹ میلیون متر مکعب در سال گذشته، با ۲۶۱ میلیون متر مکعب کاهش، هم اکنون، به رقم ۵۲۸ میلیون متر مکعب رسیده است.

بختیاری اضافه کرد: وضعیت بارندگی‌ها نیز با ۳۱ درصد کاهش از ابتدای سال آبی تا کنون، ۱۶۴.۱ میلی‌متر ثبت شده، که در همین بازه زمانی در سال گذشته، این رقم ۲۱۸.۹ میلیمتر بوده است.

مدیرعامل آبفای تهران گفت: همچنین مصرف آب شهروندان تهرانی در روز‌های اخیر به طور متوسط ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر بوده است که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و ذخایر آبی، برای عبور از شرایط کم آبی امسال، نیاز به همراهی شهروندان و مصرف بهینه آن‌ها است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کاهش اب کاهش اب
ارسال نظر

آخرین اخبار روز