تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

درخواست رسیدگی و اصلاح و بروزرسانی نحوه محاسبه تعرفه خدمات مهندسی

گروهی از مهندسان نظام مهندسی با راه‌اندازی کارزاری از وزیر راه و شهرسازی خواسته‌اند نحوه محاسبه تعرفه خدمات مهندسی را اصلاح و بروزرسانی کند.
کد خبر: ۴۱۸۲۰

در متن این کارزار که تا امروز نزدیک به ۶ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«احتراماً علیرغم تعهدات و مسئولیت سنگینی که در ساخت ساختمان‌ها به عهده مهندسین می‌باشد و گاهی بعضی از این مسئولیت‌ها تا پایان عمر ساختمان با مهندسین است، اما بر اساس مقررات و شیوه‌نامه‌های قدیمی فعلی، مبنای تعیین حق‌الزحمه مهندسین هزینه ساخت هر مترمربع ساختمان می‌باشد که هر ساله به‌صورت غیرواقعی و کنترل‌شده اعلام می‌شود.

علت اصلی افزایش قیمت ساختمان، تورم و افزایش بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی است، عده‌ای سعی بر آن دارند تا افزایش ناچیز تعرفه خدمات مهندسی که در کل یک ساختمان به دودرصد هزینه‌های ساخت هم نمی‌رسد را دلیل افزایش هزینه‌های ساخت معرفی کنند، که کاملاً غیرمنطقی و کذب محض است.

لذا جهت ارتقای کیفیت ساختمان‌ها و بالابردن عمر مفید ساختمان‌ها، تنها راهکار ارتقای کیفی آنها از طریق نظارت مستمر و دقیق می‌باشد که این امر نیاز به ایجاد انگیزه کافی در مهندسین دارد که این امر جز با اصلاح تعرفه‌ها و رفع مشکلات معیشتی این قشر تحصیل‌کرده میسر نیست.

لذا از آنجاییکه تعرفه فعلی خدمات مهندسی کمترین تناسبی با میزان مسئولیت و تعهدات موجود ذکرشده در قوانین را ندارد، از جنابعالی درخواست افزایش حق‌الزحمه مهندسین و اصلاح نحوه محاسبه آن را از طریق اصلاح شیوه‌نامه‌های فعلی که مربوط به دو دهه قبل است را داریم.»

این کارزار تا تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/36186) در حال جمع‌آوری امضاست.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز