تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

گرانی نفت ادامه دار است

نگرانی از عرضه کمتر نفت به دنبال اجرای تحریم نفتی روسیه، نرخ نفت را طی هفته گذشته حدود ۵ درصد گران کرد.
کد خبر: ۴۱۸۲۵

گرانی نفت ادامه دار است

به دنبال چشم‌انداز عرضه کمتر نفت در جهان در اثر تحریم نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا که نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی جهان را کمرنگ کرد، نرخ نفت در روز جمعه نزدیک به ۱.۵ درصد افزایش یافت و دومین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۴۹ سنت افزایش ۱۱۲.۳۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام امریکا با یک دلار و ۵۱ سنت افزایش ۱۰۹.۷۷ دلار فروخته شد.

فیل فلاین، تحلیلگر پرایس فیوچرز گروپ گفت: «در میان مدت، عوامل موثر بر نرخ نفت در بازار افزایشی است و تنها نگرانی در مورد رکورد اقتصادی در آینده است که قیمت‌ها را کاهشی می‌کند.»

پس از اینکه اتحادیه اروپا بسته ششم تحریم روسیه و به همراه پیشنهاد تحریم نفتی این کشور را ارائه داد، نرخ نفت خام امریکا طی هفته گذشته حدود ۵ درصد و نفت برنت حدود ۴ درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

سه منبع آگاه در اتحادیه اروپا گفتند، کمیسیون اروپا برای جلب نظر کشورهای مخالف، تغییراتی در برنامه تحریم نفتی روسیه پیشنهاد کرده است.

بر اساس طرح اولیه پیشنهادی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ۶ ماه پس از تصویب این تدابیر، باید خرید نفت از روسیه را متوقف کنند و تا پایان سال به خرید محصولات نفتی پالایش شده پایان دهند.

استفان برناک، تحلیلگر PVM گفت: «تحریم نفتی اتحادیه اروپا، کاهش شدید عرضه نفت را به دنبال خواهد داشت. در هر صورت، حتی اگر افزایش نرخ نفت، سبب تورم بالا شود، اوپک پلاس تمایلی به کمک ندارد.»

این گروه در نشست اخیر خود بر سر ادامه افزایش تدریجی تولید و افزایش ۴۳۲ هزار بشکه نفت در روز در ماه ژوئن توافق کردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نفت گرانی نفت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز