تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

دستاورد سفر وزیر نفت به آمریکای لاتین

در سفر وزیر نفت به کشورهای آمریکای لاتین چهار تفاهم‌نامه و دو قرارداد در حوزه نفت و دو تفاهم‌نامه در حوزه کشاورزی امضا شد.
کد خبر: ۴۱۸۳۳

دستاورد سفر وزیر نفت به آمریکای لاتین

جواد اوجی هفته گذشته در سفری به کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا و نیکاراگوئه همسو با فعال‌سازی دیپلماسی انرژی، دیدارهای پرشماری با مسئولان این کشورها داشت و در جریان این سفر تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی نیز امضا شد.

وی ابتدای هفته گذشته ایران را به مقصد کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی ترک کرد و در این سفرها مذاکرات مختلفی با سران و مسئولان کشورهایی از جمله ونزوئلا و نیکاراگوئه داشت.

وزیر نفت در ونزوئلا با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری و وزیران نفت، امور خارجه، مدیرعامل شرکت ملی نفت ونزوئلا و مقام‌های ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان سفر به نیکاراگوئه اوجی همچنین با دانیل اورتگا، رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو داشت، همچنین در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با حضور ۶ وزیر کابینه نیکاراگوئه حضور یافت و درباره همکاری‌های دوجانبه رایزنی شد.

دیدار با وزیران وزارتخانه‌های انرژی و معادن، صنعت و تجارت، دارایی و اعتبارات عمومی و کشاورزی نیکاراگوئه از دیگر برنامه‌های اوجی در این سفر بود که در زمینه‌های مشترک در حوزه‌های انرژی و کشاورزی مذاکره شد.

اوجی همچنین از بعضی از تأسیسات نفتی کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی بازدید کرد.

توسعه و تولید در میدان‌های نفت و گاز، ارتقا و نوسازی پالایشگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پالایشگاهی، آموزش نیروی انسانی و کارشناسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صدور خدمات فنی مهندسی و انتقال فناوری و توسعه بازارهای صادراتی نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی از جمله محورهای مذاکرات و تفاهم‌نامه‌ها بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز