تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت:

برقراری بیمه رایگان برای سه دهک پایین درآمدی

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اعلام برقراری بیمه رایگان از ۱۷ اردیبهشت، نحوه پوشش‌های بیمه‌ برای افراد فاقد بیمه درمانی را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۱۸۴۱

مهدی رضایی، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت می‌گوید:«براساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور و آئین‌نامه اجرایی آن، کلیه شهروندان فاقد بیمه پایه، جهت برقراری پوشش بیمه پایه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد این سازمان، نسبت به بیمه کردن خود و خانواده‌شان اقدام کنند.»

به نقل از ایسنا، براساس بند د تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به‌صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند. این سه دهک باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیمه سلامت معرفی شوند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند که این اتفاق افتاده و این آمار از سوی وزارت رفاه اعلام شده است.

رضایی ادامه می‌دهد:«۵ میلیون و ۳۹۷ هزار نفر یعنی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارنفر فرد فاقد پوشش بیمه که جزو سه دهک پایین درآمدی بودند به ما معرفی شدند و از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفتند و دولت حق بیمه آن‌‎ها را پرداخت می‌کند. اطلاع‌رسانی به این افراد از طریق پیامک از روز گذشته آغاز شده است. این افراد دو گروه هستند؛ یک گروه با جمعیت دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر که اطلاعات هویتی‌شان کامل است که به آن‌ها اعلام شده است تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و می‌توانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.»

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اضافه می‌کند:«گروه دوم با جمعیت حدود ۳ میلیون نفر هم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، اما نقص مدرک دارند، که از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع داده و فرصتی یک‌ماهه برای‌شان قائل شدیم که نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند. عمده نقص مدرک این افراد شامل فقدان عکس و عدم تعیین محل دقیق جغرافیایی زندگی‌شان است. این افراد که پیامک نقص مدارک دریافت کردند می‌توانند از طریق سایت بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان دولت مدارک خود را تکمیل کنند.»

رضایی درباره نحوه فراخوان وزارت رفاه از این ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارنفر می‌گوید:«طبق قواعد بیمه‌ای ما افراد را پیش از شروع خدمت هویت سنجی می‌کنیم و باید عکس فرد و خود فرد مطابقت داشته باشد. بنابراین لازم است عکس افراد در سامانه قرار گرفته باشد.طبق قانون، وزارت رفاه موظف است تا بر اساس بانک اطلاعات ایرانیان، سه دهک درآمدی پایین را شناسایی و به ما معرفی کند. علاوه بر این اگر افرادی فاقد پوشش بیمه باشند چه مشمول سه دهک درآمدی پایین شوند و چه در این سه دهک نباشند، توسط ما فراخوان می‌شوند تا با دو روش حضوری و غیرحضوری اقدام به ثبت نام در سامانه کنند. اسامی این دسته از افراد در اختیار وزارت تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد تا تحت ارزیابی وسع قرار گیرند و دهک بندی شوند تا متناسب با آن تحت پوشش بیمه قرار گیرند.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز