تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

بیمه ۳۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۳۸۵ هزار هکتار از اراضی زراعی، باغات و محصول مختلف در خوزستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۱۸۵۹

بیمه ۳۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان

جهانپور معماریان اظهار کرد: در سال زراعی گذشته نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و فرهنگ سازی در استان تلاش شده است تا در این زمینه با رشد حداکثری سطح بیمه شده، مواجه باشیم و تاکنون حدود ۳۸۵ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغات در استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ بیمه‌گری محصولات کشاورزی در استان افزود: صندوق بیمه بانک کشاورزی موثرترین روش و بهترین نهاد برای تضمین محصولات کشاورزی در استان است و با توجه به شروع فصل کشت و وقوع اتفاقات غیرمترقبه، بیمه محصولات کشاورزی ضرورت دارد.

معماریان تصریح کرد: بیمه محصولات از طریق این صندوق می‌تواند در صورت بروز سوانح طبیعی مانند بارندگی، خشکسالی، سیل، تگرگ و ... برای کشاورزان این اطمینان را ایجاد کند که به کمک صندوق بیمه بانک کشاورزی سرمایه بیمه‌گذار به او برگردانده خواهد شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خورستان گفت: در سال زراعی پیش رو تعرفه‌ها و گزینه‌های متعددی با توجه به سطح توانمندی بیمه‌گذار و خطرزایی سال زراعی موجود، برای بهره‌برداران در نظر گرفته شده است تا کشاورزان و دامداران با اطمینان خاطر بیشتر در سال جاری به امر تولید محصولات کشاورزی بپردازند.

وی بیان کرد: همچنین علاوه بر بیمه محصولات کشاورزی، در ۹ ماهه سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از یک میلیون و ۱۴۶هزار راس دام تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اراضی اراضی ملی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز