تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت خبر داد:

۳ دهک پایین درآمدی رایگان بیمه می‌شوند

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران از بیمه رایگان برای افراد فاقد بیمه پایه خبر داد که در سه دهک پایین درآمدی باشند.
کد خبر: ۴۱۸۶۴

 

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بیمه سلامت ایران، مهدی رضایی (معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت) ضمن تشریح روند بیمه شدن؛ پنج میلیون و چهارصد هزار نفر افراد فاقد بیمه از سه دهک پایین جامعه گفت: «ما از دو روش غیر حضوری مراجعه به سامانه بیمه سلامت ایران و روش حضوری مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرار داد در سراسر کشور، افراد را بیمه می‌کنیم.»رضایی به آمار افراد فاقد بیمه اشاره و تصریح کرد: «بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران تقریباً ۱۰ درصد جمعیت فاقد پوشش بیمه‌ای اعلام شده است پیش بینی‌ها از تعداد افراد فاقد پوشش بیمه‌ای بین ۶ تا ۸ میلیون نفر متغیر است.

به نظر می‌رسد کمیته ۶ میلیون نفر تقریبا محقق شده است که این ۶ میلیون نفر غالبا به سه دهک پایین درآمدی جامعه تعلق دارند.»وی در ادامه افزود: «این افراد تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته و طبق قانون می‌توانند از خدمات دولتی کامل برخوردار شوند و با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از خدمات بخش خصوصی نیز استفاده کنند. در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سر پایی ۷۰ درصد از هزینه‌ها توسط سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می‌شود.»

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺑﯿﻤﻪ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﻼﻣﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﯿﻤﻪ ﺳﻼﻣﺖ تصریح کرد: «بر اساس بند «د» تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مقرر شده که سه دهک پایین درآمدی در کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ما معرفی شوند که خوشبختانه این امر محقق شده و تا کنون ۵ میلیون و ۳۹۷ هزار نفر به ما معرفی شدند و از شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه این افراد تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفته و می‌توانند از خدمات بیمه پایه همگانی بهره‌مند شوند. »

رضایی خدمات بیمه سلامت را مختص دهک پایین جامعه ندانست و گفت: «سازمان بیمه سلامت به ۷ دهک بالای درآمدی هم فراخوان داده است که این افراد می‌توانند مراجعه کرده و بر اساس آزمون وسع و با پرداخت درصدی از مشارکت در پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه قرار گیرند. بر اساس قانون این افراد می‌توانند بسته به دهک درآمدی با مشارکت در پرداخت سهمی از حق بیمه از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.»

 

وی به روند بیمه کردن اتباع خارجی اشاره و تصریح کرد: «اتباع خارجی مجاز می‌توانند طبق قانون با پرداخت حق بیمه سرانه‌ای که دولت هر سال تعیین می‌کند، بیمه شوند. مبلغ حق سرانه برای اتباع خارجی معمولاً ۲ برابر حق سرانه ایرانیان است. آن‌ها می‌توانند خودشان را به این طریق بیمه کنند. کمیساریای عالی پناهنگان نیز هرساله طی قراردادی که با سازمان بیمه سلامت ایران منعقد می‌کند تعدادی از اتباع خارجی را تحت پوشش قرار می‌دهد که امسال حدود ۱۲۰ هزار نفر از آن‌ها تحت پوشش قرار دارند. حدود ۵۰ هزار نفر هم با تامین منابع از سوی دولت جمهوری اسلامی تحت پوشش قرار گرفتند. ما بقی افراد با پرداخت سرانه حق بیمه توسط خودشان بصورت خویش فرما میتوانند تحت پوشش قرار گیرند. اما تکلیف افراد غیر مجاز مشخص نشده است و دولت اعلام کرده که مقرر شده تا کد شناسایی و هویت برای این افراد اعلام شود تا وضعیت آنان نیز مشخص شود. این اطمینان وجود دارد که با اجرای قانون سال ۱۴۰۱، تا حدود زیادی به پوشش بیمه همگانی دست بیابیم.»

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بیمه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز