تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران:

تشریح طرح هوشمندسازی یارانه نان برای تمام ارکان‌های اجرایی

تشریح طرح هوشمندسازی یارانه نان برای تمام ارکان‌های اجرایی
خاندوزی: از تمام ارکان اجرایی استان‌ها دعوت شد تا ابهامات طرح برطرف شود.
کد خبر: ۴۱۹۰۳

وزیر اقتصاد با اشاره به وقفه‌ای که به خاطر شروع سال نو و ماه رمضان در اجرای قانون اصلاح ارز ترجیحی افتاده بود، گفت: از تمام ارکان اجرایی استان‌ها دعوت شد تا ابهامات طرح برطرف شود.

 احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد گفت: بعد از تکلیف قانون ۱۴۰۱ در قبال محدود شدن ارز کالاهای اساسی، لازم بود سیاستهای حمایتی مشخص اتخاذ شود و به همین منظور جلسات متعددی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شد که منجر به طرحی برای اصلاح نظام یارانه کالاهای اساسی شد.

وی افزود: با توجه به ایام شروع سال و ماه مبارک رمضان وقفه‌ای ایجاد شد و با توجه به اتمام ماه رمضان از تمام ارکان اجرایی دعوت شد تا نسبت به جزئیات و ابهاماتی که ممکن است در دستگاه‌ها و سطوح استانی صورت بگیرد شفاف سازی شود.

وزیر اقتصاد افزود: جلسه امروز با حضور تمام وزرا و معاونین وزرا آقایان استانداران و مقامات اجرایی مؤثر اجرا شد. در ابتدا رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان مرکز هماهنگی اصلاح یارانه کشور ارائه ای دادند، آقای مخبر به عنوان مسئول اجرایی نکاتی را مطرح کردند، بنده هم به عنوان مسئول اصلاح یارانه‌های آرد خبازی توضیحات و جزئیاتی مطرح کردم. انشالله از فردا که استانداران برمیگردند بتوانیم با کمترین ابهام و حداکثر کارآمدی شاهد پیاده شدن این طرح باشیم.

وی در رابطه با جزئیات این طرح گفت: اصلاح سیاست‌های حمایتی مخصوصاً در کالای استراتژیک ای مثل نان جزو اولویت‌های این طرح است. در مورد سایر کالاها هم ارائه کالابرگ که مصوبه مجلس است در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز