تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

تجهیزات صنعت حفاری در نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران ارائه می‌شود

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: فهرست ابزار و تجهیزات کاربردی مورد نیاز در صنعت حفاری در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دسترس سازندگان و صنعتگران داخلی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۱۹۱۲

تجهیزات صنعت حفاری در نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران ارائه می‌شود

محمدعلی بیگ‌زاده روز دوشنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) با این توضیح که این نمایشگاه از ۲۳ لغایت ۲۶ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: ‌این فهرست مشتمل بر قطعات و تجهیزات مربوط به خدمات فنی، خدمات ویژه و عملیات حفاری است.

وی اظهار کرد: بعضی از این اقلام برای نخستین‌ بار بومی‌سازی می‌شود و تعدادی نیز در قالب طرح پژوهشی است که انتظار می‌رود در همکاری و هم‌افزایی با شرکت‌های دانش‌بنیان، سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت و مراکز علمی و پژوهشی زمینه تولید داخلی آنها محقق شود.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فرصتی مغتنم برای رایزنی و بررسی فرصت‌های همکاری میان شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت و فعالان عرصه ساخت، تولید و تأمین نیازهای صنعت نفت است، اذعان کرد: این همکاری و همیاری در سال‌های اخیر سبب شد تنها در شرکت ملی حفاری ایران بیش از ۷ هزار قلم قطعات و تجهیزات پرمصرف برای نخستین‌ بار تولید داخل شود که این رقم با احتساب تکثیر منابع حدود ۲۳ هزار قلم هستند.

بیگ‌زاده با اشاره به اینکه همچنین اصلاح و یکسان‌سازی ۹۳۴ قلم قطعه شامل 3 هزار و ۹۹ نقشه تدوین دانش‌فنی ساخت داخل قطعات و تجهیزات از سوی کارشناسان این مدیریت صورت گرفته است، گفت: در سال ۱۴۰۰ از سوی این مدیریت نسبت به بومی‌سازی ۲۱۰ قلم قطعات و تجهیزات منحصربه‌فرد اقدام شد و افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی برای شرکت دربرداشت.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای پارسال می‌توان به راه‌اندازی سامانه بهینه‌شده دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT)، ساخت شفت اصلی تاپ‌درایو، ساخت فیلترهای روغن و هوا و سوخت موتورهای کاترپیلار و نهایی‌سازی و آزمایش موفقیت‌آمیز ابزار free point و PLT نمودارگیری اشاره کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نفت نفت خام
ارسال نظر

آخرین اخبار روز