تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

وضعیت بد فاضلاب در استان خوزستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تقریبا فاضلاب از زیر پای مردم در شهر اهواز جمع شده است.
کد خبر: ۴۱۹۳۰

وضعیت بد فاضلاب در استان خوزستان

محمدرضا کرمی نژاد در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت طرح فاضلاب اهواز اظهار کرد: از شهریورماه سال گذشته تاکنون در حدود ۲۳۱ خیابان در اهواز به طول ۲۳۷ کیلومتر کار فاضلاب انجام شده است.

وی افزود: حساسیتی که بر روی شبکه فاضلاب اهواز وجود داشت و همچنین مشکلاتی که در این زمینه گریبانگیر مردم شده بود، باعث شد تا دولت برای حل مشکلات فاضلاب اهواز با تمام قدرت ورود و شرکت آبفا نیز با تمام انرژی برای حل این مشکل تلاش کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث حل مشکلات فاضلاب اهواز گفت: تقریبا فاضلاب از زیر پای مردم در شهر اهواز جمع شده است اما هنوز کار ناتمام است و در حال انجام باقی مانده طرح جمع آوری فاضلاب در شهر اهواز هستیم.

کرمی نژاد ادامه داد: تا پایان سال گذشته حدود ۲۰۳ جبهه کاری فعال برای اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب داشتیم که اکنون به ۱۳۷ جبهه کاری تقلیل پیدا کرده است که البته این کاهش جبهه‌های کاری به دلیل اتمام طرح‌ها در آن مناطق مورد نظر است. از این ۱۳۷ جبهه کاری، حدود ۷۰ جبهه کاری مربوط به قرارگاه خاتم الانبیاء و باقی جبهه‌ها در اختیار پیمانکاران شرکت آبفا است.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۳۱ خیابان در شهر اهواز، ۵۷ خیابان خاکی بود و نیاز به آسفالت نداشته است. در باقی خیابان‌ها به جز ۲۳ خیابان که هنوز آسفالت نشده‌اند سایر خیابان‌ها کار آسفالت آن‌ها به اتمام رسیده است. این ۲۳ خیابان قرار است براساس قول پیمانکاران نهایتا تا ۵ خردادماه آسفالت شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: هم اکنون آسفالت ۸ خیابان در حال انجام است که از خیابان‌های حساس و پر تردد هستند و باقی خیابان‌ها نیز به سرعت و ظرف ۱۸ روز آینده آسفالت خواهند شد. در حال حاضر ۱۱ پیمانکار با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان فقط در حال آسفالت خیابان‌های حفاری‌شده به منظور اجرای طرح فاضلاب هستند.

کرمی نژاد عنوان کرد: اقدامات بسیار موثری در جهت حل مشکل فاضلاب و جمع‌آوری فاضلاب از زیر پای مردم در شهر اهواز انجام شده و در حال انجام است. عزم ما این است تا وضعیت فاضلاب اهواز را امسال به یک وضعیت پایدار و قابل قبول برسانیم تا نگرانی‌های مردم را در این زمینه مرتفع کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز