تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
رییس مجلس شورای اسلامی :

بعد از امنیت ملی موضوع آب مهم است/آبرسانی به مناطق محروم باید انجام شود

قالیباف: با اشاره به اهمیت موضوع آب گفت که ما از بعد امنیت ملی به موضوع آب توجه می کنیم.
کد خبر: ۴۱۹۳۱

به نقل از ایسنا: محمدباقر قالیباف بعد از طرح سوال جلال محمودزاده نماینده مهاباد از حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه درباره علت عدم انجام اقدامات لازم در خصوص سدسازی‌های بی‌رویه ترکیه بر روی رودخانه دجله و ارس گفت: دو کمیسیون امنیت ملی و کشاورزی این موضوع را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: موضوع آب به خصوص در کشور ما و منطقه از اولویت های مهم است. ما از بعد امنیت ملی به موضوع آب توجه می کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که نه تنها مجلس که سایر قوا و مردم به موضوع آب و شرایط محیط زیست و کمبود آب توجه دارند. ان شاءالله وزارت خارجه و سازمان های مربوطه کمک کنند که بتوانیم این مشکل و حقابه ها را پیگیری کنیم.

 آبرسانی به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان باید با جدیت دنبال شود

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم دولت و هم مجلس شورای اسلامی اهتمام لازم را برای آبرسانی به روستاها و مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به کار بستند.

 محمدباقر قالیباف در جریان بررسی سوال نماینده زابل از وزیر امور خارجه تاکید کرد: توجه به مناطق محروم از جمله استان سیستان و بلوچستان در اولویت دولت و مجلس شورای اسلامی قرار دارد. در بخش تامین آب در استان سیستان و بلوچستان نیز هم در زمینه چاه‌های ژرف و هم در زمینه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان اقداماتی در دست انجام است.

رییس مجلس گفت: رساندن آب به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان باید با جدیت دنبال شود. با توضیحاتی که وزیر امور خارجه ارائه کرد مشخص است که دولت به تامین آب برای روستاهای محروم استان سیستان اهتمام دارد. مجلس نیز با جدیت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز