تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳

افزایش قیمت فروش نفت توسط عربستان

عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام سبک خود برای عرضه به مشتریان آسیایی و اروپایی را برای تحویل در ماه ژوئن افزایش داد.
کد خبر: ۴۱۹۳۲

افزایش قیمت فروش نفت توسط عربستان

براساس سند قیمت‌گذاری که روز یکشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) از سوی شرکت سعودی آرامکو منتشر شد، عربستان سعودی قیمت نفت خام سبک عرب خود را برای ماه ژوئن به آسیا و اروپا کاهش داد.

قیمت رسمی فروش عربستان برای تحویل در ماه ژوئن به مشتریانش در ایالات متحده آمریکا هم به ارزش مثبت ۵ دلار و ۶۵ سنت برای هر بشکه نسبت به شاخص خام ترش آرگوس (ASCI) تعیین شد.

شرکت سعودی آرامکو قیمت رسمی فروش ماه آوریل نفت خام «سبک عربی» را برای عرضه به مشتریان آسیایی ۴ دلار و ۴۰ سنت برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین کرد. این رقم ۹ دلار و ۳۵ سنت بیشتر از ماه مه است.


سعودی آرامکو همچنین نفت نوع «سبک عربی» را در ماه آوریل به منطقه شمال غربی اروپا، ۲ دلار و ۱۰ سنت برای هر بشکه بالاتر از نفت خام شاخص برنت دریای شمال عرضه کرد، این رقم ۴ دلار و ۶۰ سنت بیشتر از ماه مه است.

عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان قیمت فروش نفت را برای تحویل به همه مشتریان در ماه مه افزایش داده بود و به‌دلیل ترس از تأثیر اختلال در عرضه نفت و گاز روسیه بر شرایط بازارهای جهانی انرژی، قیمت فروش نفت عربستان به مشتریان آسیایی در ماه مه به بالاترین حد خود رسید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نفت نفت خام
ارسال نظر

آخرین اخبار روز