تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
رییس پلیس آگاهی تهران:

پلیس نامحسوس در کمین موبایل‌قاپ‌ها است

سردار لطفی: طرح واکنش سریع در خصوص مبارزه با موبایل قاپی در پلیس آگاهی راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۴۱۹۳۵

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره طرح واکنش سریع که در خصوص مبارزه با موبایل قاپی در پلیس آگاهی راه‌اندازی شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

 به نقل از ایلنا، سردار علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ از ابتدای سال تاکنون گفت: بیشترین تمرکز ما از ابتدای سال روی جرائم خشن و مسلحانه بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون وضعیت بسیار خوبی در زمینه‌ عدم وقوع جرائم خشن، مسلحانه و سرقت به عنف در تهران بزرگ داشته‌ایم. البته با جدیت در خصوص موضوعاتی مانند قتل و جنایت نیز ورود کرده‌ایم و اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در خصوص برخورد با جرائم خرد نیز طرح‌های مختلفی در حال اجرا است، تصریح کرد: طرح مرکز واکنش سریع یکی از طرح‌های پلیس آگاهی است که برای مقابله با موبایل قاپی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

سردار لطفی تصریح کرد: پایه و اساس این طرح به این صورت است که افراد بلافاصله پس از سرقت موبایل‌شان با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.بلافاصله این تماس از مرکز فوریت‌های پلیس به مرکز واکنش سریع در پلیس آگاهی متصل می‌شود.

وی ادامه داد: ماموران ما در این مرکز یک سری سوالات در خصوص سرقت موبایل‌شان را از مالباخته انجام داده تا بتوانند اطلاعات اولیه را به ماموران نامحسوس ما که در سطح شهر حضور دارند، ارائه دهد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به حضور تیم‌های نامحسوس مرکز واکنش سریع در سطح شهر گفت: پس از ارسال اطلاعات از مرکز واکنش سریع به ماموران ما در تیم‌های نامحسوس تیمی که به مرکز جرم نزدیک‌تر است وارد عمل شده و ماموران ما بلافاصله به محل اعزام می‌شوند. البته یک سری اقدامات دیگر نیز توسط ماموران ما انجام می‌شود تا بتوانیم سریعتر در این زمینه عمل کنیم و برای دستگیری سارق اقدام کنیم.

سردار لطفی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که چند روز بعد از سرقت هم به پلیس این اطلاعات داده شود، گفت: بله، هر زمانی که با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در این زمینه تماس گرفته شود سریعا به مرکز واکنش سریع ارتباط داده شده و اقدامات لازم انجام می‌شود. البته بهتر است شهروندان در همان زمان سرقت این کار را انجام دهند تا سریعتر بتوانیم اقدامات لازم را در خصوص دستگیری موبایل قاپ انجام دهیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا موبایل قاپی افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه افزایش داشته‌ایم، اما باید بدانید که در مقابل نیز کشفیات پلیس نیز به همان میزان افزایش داشته است یعنی به همان میزان وقوع نیز ما کشفیات داریم و ما در این زمینه اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم، اما به هر صورت یک سری مولفه‌های مختلف در این زمینه تاثیرگذار است و باید در خصوص آن از سوی نهادی ذیربط تصمیمات جدی گرفته شود.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: در یک ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه کشفیات انواع جرائم در پلیس آگاهی ۸ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

سردار لطفی درباره برخورد با مالخران نیز تاکید کرد: در خصوص مبارزه با مالخران نیز یک برنامه منسجم داریم و با جدیت این موضوع را در سال ۱۴۰۱ دنبال خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ایمنی ساختمان‌ها گفت: بخش مهمی از سرقت‌های منزل در خصوص عدم ایمنی ساختمان‌ها است. متاسفانه به دلایل مختلف مردم و دستگاه‌ها در این زمینه همکاری نمی‌کنند و حاضر به هزینه در این حوزه نیستند البته این هزینه به پلیس پرداخت نمی‌شود و پلیس اعلام کرده است که داوطلبانه این کار را انجام می‌دهد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: یک سری ایرادات جزیی از نظر ایمنی در ساختمان‌ها وجود دارد که به راحتی و با صرف هزینه اندک می‌توان این مشکلات را رفع کرد و مانع از سرقت منازل شد. به نظر ما شهرداری باید این موارد را در پایان کار ساختمان‌ها لحاظ کند و هم شهروندان به این موضوعات اهمیت دهند تا از سرقت منازل جلوگیری شود.

سردار لطفی خاطرنشان کرد: ما این موضوعات را دنبال می‌کنیم، اما متاسفانه خیلی همراهی در این زمینه با پلیس وجود ندارد البته تا حدودی برخی از مردم در این زمینه رغبت نشان داده‌اند و ایمنی منازل را افزایش داده‌اند. پلیس نیز آمادگی دارد تا در این زمینه مشاوره‌های لازم را به مردم ارائه دهد تا در بنایی که در حال ساخت است یا ساخته شده با رفع ایرادات فیزیکی از وقوع سرقت جلوگیری شود.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: ما به شهردار قبلی تهران و شورای شهر این پیشنهادات را داده بودیم، اما در آن مقطع به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. این طرح بسیار مهم است. احساس ما این است که اگر این موارد و اشکالات در ساختمان‌ها رفع شود به موارد خوبی در زمینه پیشگیری از سرقت منازل برسیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز