تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
صخره باستانی و مرموز عربستان:

این صخره هدیه فرازمینی‌ها است

سنگ النصله، یکی از مرموزترین آثار باستانی در صحرای عربستان است که گویی با لیزر بریده شده است.
کد خبر: ۴۱۹۵۴

در عربستان سعودی در فاصله هشت ساعت رانندگی از ریاض، یک صخره مرموز به نام النصله وجود دارد. این تخته سنگ غول‌پیکر با نه متر ارتفاع و حدود هشت متر عرض، هنوز با هاله‌ای از رمز و راز پوشیده شده است.  بین دوستداران عرفان و دانشمندان، در مورد این سنگ، اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد.

 به نقل از سیارک، سنگ النصله در نگاه اول چنین به نظر می‌رسد که با یک اره فوق‌العاده تیز به دو قسمت تقسیم شده است.این بلوک ماسه سنگ، تقسیم شده به دو قسمت، با نقاشی‌های سنگی-سنگ نگاره‌ها- که بخشی از سطح آن را می‌پوشاند مرموزتر می‌شود.

یک نظریه عجیب در مورد این صخره می‌گوید سنگ النصله سال‌ها پیش توسط تمدن‌های فرازمینی به بشر زمین هدیه داده شده است. دلیل طرفداران این نظریه نوع دقیق و صاف آن است.

فرضیه دوم می‌گوید این سنگ بازمانده فرهنگ‎های بسیار پیشرفته باستانی از هزاران سال پیش است. تمدنی که زمانی در این مکان وجود داشته و سپس ناپدید شده است.

نظریه که سوم جالب‌تر است می‎گوید اجداد ما سنگ را با کمک اره باستانی (ابزار نجاری) و آب تقسیم کرده و از آن برای مراسم مذهبی استفاده می‌کردند.

اما از سوی دیگر، برخی دانشمندان توضیح ساده‌تری دارند: این تخته سنگ در نتیجه فرآیندهای طبیعی مانند هوازدگی، به دو قسمت تقسیم شده. یک زمین‌شناس از دانشگاه بریستول در توضیح این فرایند می‌گوید ابتدا آب وارد شکاف سنگ می‌شود، سپس با کاهش دما یخ می‌زند، در هوای گرم منبسط می‌شود و دراثر تکرار این فرآیند، اندازه سوراخ اولیه مدام بزرگ‌تر می‌شود.

اما البته شکاکانی هم وجود دارند که معتقدند این تخته سنگ دو نیم شده، کار دست انسان است و تنها برای جذب گردشگران ساخته شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز