تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
واکنش سردار رحیمی به ادعای عضو شورا:

بی اطلاعی عضو شورای شهر از امار سرقت‌ها

رییس پلیس تهران به اظهارات یک عضو شورای شهر که از سرقت‌های سریالی تجهیزات شهری خبر داده بود، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۱۹۷۹

 

به نقل از ایسنا :۱۸ اردیبهشت ماه امسال بود که ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در تذکری از نهادهای پلیس و امنیتی خواست که پشت پرده سرقت‌های سریالی تجهیزات شهری را کشف کنند. او با بیان اینکه نگهداری از سرمایه‌های شهر یکی از وظایف شورای شهر است، گفته بود: چندی پیش در مورد سرقت از اموال عمومی شهر به ویژه پل حکیم تذکر دادم و از شهرداری خواستم که با هماهنگی پلیس عوامل سرقت را شناسایی و معرفی کنند و ان‌شاءالله حتما این موضوع در دستور کار است اما امسال در تعطیلات سال نو سرقتی دیگر در پل صدر رخ داد و روکش تزریق بتونی ربوده شد.

این عضو شورای شهر گفته بود: متاسفانه سرقت به ایستگاه های بی آر تی نیز رسیده و حتی برخی خانواده شهدا نیز در تماس با ما عنوان کردند که در بهشت زهرا تابلوی مزار شهدا در یکی از قطعات به طور کامل کنده شده این در حالیست که این سرقت‌های دنباله‌دار نشان می‌دهد که انگیزه سارقان غیر از مسائل مادی است و می‌خواهند ایجاد ناامنی و القای ترس کنند و این کار سازماندهی شده و به صورت باندی است. لازم است شهرداری در خصوص جلوگیری از تداوم سرقت در سطح شهر تدبیری کند و  در راستای رفع القای ترس و ناامنی با سازمان‌های امنیتی و پلیس همکاری کند تا این سرقت‌های سریالی کشف شود.

سروری نایب رییس شورای شهر نیز در واکنش به این تذکر گفته بود: احساس می شود این سرقت‌ها یک جریان سیاسی برای ایجاد رعب، وحشت و ناامیدی است و مدیریت شهری با هماهنگی پلیس بایستی این مسئله را رفع کند.

بنابراین گزارش، این البته اولین باری نبود که امانی نسبت به امنیت در شهر هشدار داده و پیش از این نیز درباره سرقت یک پل، حمله معتادان متجاهر با سنگ و گلوله به مردم و ... سخن گفته بود.

رد اظهارات عضو شورای شهر از سوی پلیس

این اظهارات در حالی بیان شده که پلیس که متولی تامین نظم و امنیت در تهران است، آن را تایید نمی‌کند. سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا آمار سرقت تجهیزات شهری در تهران افزایش یافته یا خیر؟ می‌گوید:‌  فردی که این اظهارات را بیان کرده در جایگاهی نیست که درباره این موضوعات نظر بدهد. حالا ممکن است سرقت در جایی رخ دهد، اما معنایش افزایش سرقت نیست.  

رحیمی با بیان اینکه ایشان از این آمارها اطلاعی ندارند و نباید بدون اطلاع حرفی زد، ادامه می‌دهد: ما مسئول امنیت شهریم، پلیس مسئول امنیت شهر است و الحمدالله این را به شما اعلام می‌کنم که ما در بهترین شرایط امنیتی هستیم. بالاخره در یک شهر با حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت سرقت و سارق هم وجود دارد و ما هم با آنها برخورد می‌کنیم، اما نباید این موضوع را تعمیم دهیم و این موارد به معنای افزایش سرقت و ... نیست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در عین حال تاکید کرده است که اگر حتی یک مورد نیز از چنین مواردی رخ دهد، پلیس خود را ملزم به برخورد با آن می‌داند، درباره اینکه گفته شده پشت پرده این اقدامات موارد مالی نبوده و هدف‌های سیاسی و ... وجود دارد نیز می‌افزاید:‌ من صراحتا در مورد تهران می‌گویم و هرکسی هم باید در اندازه مسئولیت و اطلاعاتش صحبت کند، ما جرائم سازمان یافته نداریم و با طرح‌هایی که اجرا کرده‌ایم سازمان جرم و جرائم سازمان یافته را از بین برده‌ایم.

وی ادامه می‌دهد:‌ این‌ها مواردی نیست که مشکل آنچنانی ایجاد کند. یکسر ی از جرائم عاملش بیکاری و تورم و فقر است که خب باید حل و فصل شود. پلیس هم با مجرمان و افرادی که بخواهند امنیت شهروندان را به مخاطره بیاندازد، برخورد جدی می‌کند.  

دی ماه سال گذشته، شمس‌احسان، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در تذکری از وجود ۲۶هزار نقطه ناامن در شهر تهران خبر داده بود، خبری که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. از جمله این واکنش‌ها مربوط به سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت و عالی‌ترین مقام در تامین امنیت پایتخت بود که  در گفت‌وگو با ایسنا به ادعای این عضو شورای شهر تهران واکنش نشان داد و گفت:‌ من نمیدانم این ادعا را چطور مطرح کرده‌اند و بر چه اساس عدد ۲۶ هزار مطرح شده است. لابد ایشان برای حرف خود سندی دارند که باید ارائه دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز