تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
روز جهانی پرندگان مهاجر:

به خاطر پرنده‌ها نور چراغ‌ها را کم کنید

امسال روز جهانی پرندگان مهاجر با شعار «به خاطر پرنده‌ها شب‌ها نور چراغ ها را کم کنید» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۹۹۰

از سال 2006 توافقنامه پرندگان مهاجر آبزی آفریقا،اوراسیا اقدام به برگزاری روز «جهانی پرندگان مهاجر»می‌کند. دومین شنبه ماه می که امسال مصادف است با 24 اردیبهشت، به نام روز جهانی پرندگان مهاجر است. هدف از این نام‌گذاری و برنامه‌هایی که به این مناسبت تدارک دیده می‌شود، تأکید بر مشارکت فعال در حفاظت از پرندگان مهاجر است.

برگزاری روز جهانی پرندگان مهاجر به‌منظور آگاه کردن مردم به درک اهمیت حضور پرندگان در محیط‌های طبیعی و ترغیب جوامع محلی به مشارکت فعال در شناخت و حفاظت از پرندگان مهاجر می‌باشد.

هر سال شعار این روز، بر هدف و عنوان به‌خصوصی متمرکز می‌شود. امسال روز جهانی پرندگان مهاجر با شعار «به خاطر پرنده‌ها شب‌ها نور چراغ‌ها را کم کنید» برگزار می‌شود.

میزان نورهای مصنوعی در جهان مدام در حال افزایش است. این افزایش هر سال رشدی دو درصدی دارد. نور مصنوعی بر بسیاری از پرندگان اثر منفی داشته و موجب اختلال در جهت‌یابی درست پرندگان مهاجر به هنگام پرواز شبانه می‌شود. در واقع نور مصنوعی تهدیدی مهم برای پرندگان است.

به همین دلیل در سال جاری کمپین «روز جهانی پرندگان مهاجر» قصد دارد با این شعار توجه جامعه را به این نکته معطوف کند که کاهش استفاده غیرضروری از نورهای مصنوعی در طول شب از نتایج منفی آن بر پرندگان کم می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز